Световното първенство по футбол наближава и телевизорът ще се превърне в най-любимата вещ на страстните фенове на този велик спорт.
Затова съвсем логично световният пазар на телевизори е нараснал с 7,9 на сто през първото тримесечие на годината в сравнение със същия период на 2017 г. Той е достигнал 50,6 милиона продадени бройки, според новите данни на аналитичната компания "IHS Markit".
Нови пазари, като например Латинска Америка, показват обичайното покачване в навечерието на Световното първенство по футбол, което тази година ще бъде в Русия. Увеличеното търсене се наблюдава и в страните от Източна Европа, според доклада на „IHS Markit“. През първото тримесечие продажбите на латиноамерикански телевизори са нараснали с 40% на базата на годишните данни, като най-голям ръст има при 50-инчовите и по-големите модели. В резултат на това средната цена на телевизорите, продавани в региона, е най-висока сред развиващите се пазари.
В световен мащаб средната продажна цена е най-висока в Западна Европа - тя е 712 щатски долара през тримесечието, като регионът е на второ място в продажбите на 4D телевизори. Най-ниската цена от 446 долара е средната продажна цена на телевизорите в Китай поради конкуренцията на местните марки.
Повечето телевизори, продавани в света през тримесечието, около 50,1 милиона бройки, са със LCD екрани. Секторът е нараснал с 7,5% на годишна база. В същото време продажбите на OLED TV (с дисплеи с органични светодиоди) са скочили с 115.8% до 470 000 продадени бройки.
Като цяло, продажбите на LCD телевизори са намалели с 3,6% през 2017 г., тъй като средната им цена не намалява, както се очакваше. Раздвижването в края на годината и началото на 2018 г. се дължи основно на предстоящото първенство по футбол.
Але! Готови сме за Мондиала!
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация