ГЛАСЪТ НА ФЕНА: Барселона като феномен в световния футбол

12:16
ГЛАСЪТ НА ФЕНА: Барселона като феномен в световния футбол
Продължаваме с материалите от новата ни рубрика "Гласът на фена". В нея ще може да се запознаете с мнението на част от потребителите на WINNER.BG по актуалния въпрос за проблемите в съвременния футбол. Този път ще публикуваме само един от вашите коментари.

Припомняме, че върху мненията Ви не налагаме никаква цензура, а само минимална редакция и те се пускат в същия вид, в какъвто са ни изпратени. Също така е важно да изпращате разсъжденията си по зададените проблеми на електронната поща (ekip@winner.bg), а не във вид на коментари към статията.


ТЕМА: Барселона на Гуардиола и Тито - най-силният клубен отбор за всички времена? Сравнение с Барса на Кройф и Стоичков. Други клубове, достойни да се титулуват с това определение?

Коментар:

Няма значение дали Барселона на Пеп или на Тито завоюва трофеите. Клубът Барселона ще го имаше преди Гуардиола, ще го има и след Тито! Барселона винаги е градила история и ще продължава да го прави. Определено Пеп остави отпечатък върху цялостната философия на Барселона. Факт е, че и на двамата кариерите започват по идентичен начин.

При назначаването на Пеп на него му се падна не лесната задача да наследи Франк Рийкард. Треньор, който разполагаше с един от най-добрите играчи на неговото време и играеха красив и атакуващ футбол. В началото Гуардиола беше в неговата сянка и са малцина тези, които вярваха, че ще успее. Но да, Гуардиола успя да постигне много, постигна неща, които никой друг треньор, без значение, колко са "специални" не са постигали.
Пеп успя да наложи неговото виждане за играта. Успя да наложи неговите методи над тези играчи и пожъна големи успехи.



Голям тактик, с ясно виждане на играта и наясно с възможностите си. Избра отбора му да практикува ясно изразен атакуващ стил на игра. Това се разбира от схемите на игра, които използваше. Доста често виждахме Барса да играе с 3-ма защитника (3-4-3) и да притиска противника в неговото поле с халфове и нападатели. Защитниците почти скучаеха през мачовете, защото противниковият отбор не можеше да се пребори с тази преса. Атакуващите играчи на Барселона бяха навсякъде, нямаше празни места по терена и обираха всички топки.
При основната им система (4-3-3) агресията личеше от това, че десният защитник Даниел Алвеш играеше по целия десен фланг. Застояваше се в противниковата половина по-често. С неговите включвания нападателите намираха празните пространства и се възползваха от тях. А и разбирателството между Алвеш и Лионел Меси беше феноменално. С един поглед се разбираха и развинтваха цялата противникова защита!
И мисля, че най-големия принос на Гуардиола бе използването на системата с "фалшива деветка". Премести Меси от крилото в центъра на терена, но не на върха на атаката, а малко по-назад. Да помага и на халфовата линия. Така се получаваше превес в средата на терена и също така фланговите играчи навлизаха по лесно в противниковото наказателно поле. Движението, което Пеп беше накарал да извършва Меси бе уникално. Никоя защитна линия не знаеше как да играе срещу такава система. Без типичен нападател, не знаеха кой кого да пази. Получаваше се объркване и хаос. И докато държат Меси, Андрес Иниеста, Давид Вия или Педро Родригес се измъкваха, получаваха пас, разсичащ цялата защита и оставаха очи в очи с вратаря.
При Пеп тактиката "тики-така" доби нови измерения и достигна своя пик.

Както в едно интервю футболист на Барселона се изрази: "Пеп не само ни обяснява как да отиграваме дадена ситуация, а защо!" Връзката му с играчите бе много силна и това спомогна за успехите му.

Гуардиола не само остави следа в историята на Барселона, а и в световния футбол. Националния отбор на Испания спечели Европейското и Световно първенство именно със схема с "фалшива деветка".

Барселона може би взеха най-добрия заместник след напускането на Пеп. Човек, който е бил близо до него и е наясно с нещата, които е наложил. И след неговото назначаване голяма част бяха скептично настроение, как това бил крахът на Барселона. Но и тук треньорът за момента опровергава тези очаквания. Тито използва същата система на игра, същите изпълнители, изповядва същата философия. При Барса на Тито се забелязва един много силен тим в заключителната част от мача. В минутите от 75-та до 90-та се вижда как Барселона подлага на много силен натиск противника. До сега през сезона се видя, че отборът спечели много мачове и сътвори много обрати именно в тези последни минути. При Пеп, моето наблюдение е, че беше обратното. Тогава отборът буксуваше, разиграваше безцелно, и в доста случай получаваха по някое попадение и губеха къде 3, къде 1 точка.



Със сигурност Тито има голяма заслуга за тази силна поредица, в която навлезе Барселона. Отборът показва характер във всеки мач и никога не е безидеен, но може би без основата от Пеп, нямаше да се стигне до тук?
Прекалено е рано да сравняваме Барса на Пеп с Барса на Тито. Вярно, че в момента Барса подобри рекорда за най-добър полусезон (55 точки Барса на Тито срещу 52 точки Барса на Пеп). Но да не забравяме, че в дебютния си сезон Барселона под ръководството на Пеп спечели требъл! За цялата си треньорска кариера от 16 възможни трофей, Пеп спечели 14. Има време Тито да се докаже като още един успешен треньор на каталунците, но просто на този етап такива сравнения са нелепи.



А сравненията с Барса на Кройф и Сточков също не е удачна. Тогава времената бяха други. Обаче е и факт, че Барса тогава също беше фактор в Европа и жънеше успехи.
Безспорно Барселона си заслужи това определение с начина си на игра. Атрактивен, атакуващ и резултатен. Успяха да наложат доминация в футболния свят в последните 10 години. Няма по-титулуван отбор за това десетилетие не само на родна, но и на световна сцена.
Такова определение се дава доста трудно. Може би го заслужава отбор, които е демонстрирал постоянство през последни 10-15 години. Манчестър Юнайтед се доближава до това.

Но отбори, в които разни шейхове са налели милиони преди няколко години, или на разни руски олигарси, няма как да се случи. История не се купува!

Атанас Иванов, "SickThoughtz"



WINNER.BG благодари изключително много на всички свои потребители, които бяха активни и пратиха своите мнения по предложената тема!

Новата тема,
която подбрахме от коментарите под статията в предишното предложение:

Ще има ли сили Атлетико Мадрид да издържи на маратона в Ла Лига или титлата ще се реши отново между Барселона и Реал Мадрид?

Предложена от PLETRON4O.

Очакваме вашите коментари по поставения въпрос и предложения за нова тема на електронна поща - ekip@winner.bg!

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

dead_addicted
23.01.2013 01:28

Не искам да звуча пристрастно, но все пак..
Барса на Рийкард, Пеп и Тито все е велика, както и Барса на Кройф !!! Но...
2ма колеги по-надолу написаха нещо на което съм доста по-съгласен за най-силния футболен отбор..
Милан на Ариго Саки беше уникално силен.. Просто откъдето и да го погледнеш беше отбор бетон.. Малдини, Барези, Тасоти, Костакурта, Рууд Гулит, Рийкард и големия ВАН БАСТЕН !!! Милан газеше всичко по това време, но все пак футбола сега е доста по-различен, стила се изменя.. и като фен на Милан ще кажа, че в момента искам отново да се радвам на този Милан от периода 2002-2007... Надали ще е скоро, но ние истинските фенове ще чакаме това да стане дори и да не стане ! *wink*

Messi9818
22.01.2013 22:52

Следваща тема: Кое Футболно Първенство буди най-голям интерес в зрителите ? *smile*

dexter
22.01.2013 21:49

Заключението май беше доста тъпо и излишно *wink*

dexter
22.01.2013 22:39

Да, горе долу същата работа, тъп и безмислен опит да се заяде ! Абе цялата му работа май такава, ама да не се впускаме сега в полемики, че ще ни кажат, че сме хейтъри *wink* *beer*

ivanrealmadrid1
22.01.2013 22:03

то ако беше наистина заключение , щеше да обобщи това за което е писал през цялото време, а той с тея последни два реда пре***а цялата статия. все едно да напиша статия за реал и накрая ей така от нищото - барса не стават *lol*

SIckThoughtz
22.01.2013 20:33

ivanrealmadrid1, спри да ги четеш.
asc_, здравей, статията е за Барселона и за футбола в момента. След време със сигурност Челси ще е изградил история (фиксирам Челси, не друг заради аватара ти). Ама ще трябва време, в момента я нямат. За това е така насочено. И може да видиш първата ми статия за Челси, за да разбереш, че статията ми е безпристрастна, просто насочена към един клуб, каквото е заглавието.

А тези, които ми говорят за непобедимия Арсенал през 03-04 сезон е факт, че е бил само 1 година, няма постоянство, няма доминация. Направо незнам защо дори отговарям на такива коментари без никакъв смисъл.
Лека вечер.

asc_
22.01.2013 19:43

Много хубав коментар с много грозен завършек. Когато се опитваш да пишеш нещо като статия и т.н. и да го изпращаш до редакция - не трябва личното ти отношение да личи по този ТЪП начин. Най-малкото самото изречение е структурирано ТЪПО. "Но отбори, в които........ , няма как да се случи" Кое няма как да се случи ? Кой извършва действието ? Отборите или нещото В отборите ?
Грозно е да се говори с такова пренебрежение за съперниците и затова не трябва да се сърдите, като ви плюят такива фенове. Още повече за съперник, който в последното десетилетие е най-успешният отбор в ШЛ (след Барселона и Юнайтед). Тия глупости с историята вече се изтъркаха. Даже ливърпулци спряха вече, пък вие почвате. Историята е за учебниците, ние живеем в настоящето. И сте ми много интересни как плюете тия, които хвърлят по много пари, ама половината сте на по 12-13 с Айфони и Галакси тройки от мама и тате. И пишете от лаптопите и таблетите, докато мама и тате ви вземат от училище с Мерцедеса. Ама не - то с пари не се постига нищо, парите са зло, нали ? *lol* Що не си карате с една 3310-ка и една Ладичка цял живот ? Или не работите на минимална заплата, ами все се стремите към повече пари. В днешно време парите играят важна роля. Който твърди , че не е така и че "с пари не можело" или е глупак или е лицемер.
И като говорим за външни фактори - пари, да не захващаме темата за съдиите и т.н. Че всички помним мачовете срещу Арсенал, Челси, Милан и т.н. в Европа. Не се знае дали щяхте да сте "най-незнамсикаквовевропа". И така възникват големи спорове, вместо да се радваме на играта.
Та като цяло - много хубава статия, много хубав отговор/коментар. Описано е добре състоянието на Барселона. Браво на автора за всичко, освен за последните две изречения *thumb_up*

enjo2
22.01.2013 19:17

добре както и да е да наистина го пише някой а не сайта да това е така ама добре че админа ти редактира последното което написа обидата над мен ... не обиждай !!! щото и аз те нахраних ама ми трият коментара *****angry*

Johan_Cruyff_14
22.01.2013 16:21

За мен лично най-великият отбор, който аз съм гледал, е Милан на Ариго Саки. Нямаше такъв отбор, просто прегазваха всичко по пътя си. С легендарната защита включваща Малдини, Барези, Костакурта и Тасоти, магическо холандско трио, както и гениален треньор този Милан блестеше над всички. Редно е и да се каже, че този Милан беше първият отбор, който играе без либеро.

Но разбира се има време Барса да го надмине. За тази цел трябва да се направи нещо наистина уникално, нещо което ще промени футбола до основи, както го направи Саки.

N10
22.01.2013 19:42

Именно!!! Ако това се наложи за постоянно, ето ти нещо уникално*wink*

Johan_Cruyff_14
22.01.2013 19:32

В някои мачове на Барса то вече е факт. За пример мога да дам мача на Барселона с Хетафе миналия сезон. Тогава съставът е бил следният: Валдес, Адриано, Масчерано, Пуйол, Бускетс, Шави, Иниеста, Меси, Педро, Алексис, Куенка. Адриано е повече халф, отколкото защитник, Масчерано си игра баш дефанзивен халф, Капитана седеше повече в тяхното поле, отколкото в нашето, а Меси се връща много назад. Останалите са крила и централни халфове. И те ти ги 10 халфа.

N10
22.01.2013 19:13

Така съм съгласен*wink* Но също трябва да отбележим, че по-добро тики-така е нямало до сега, те първа ще видим дали ще има занапред. Може би, абсолютно новото, ще го видим след години............ще цитирам не кой да е, а именно Саки: " Ще дойде момент във футбола, когато няма да има защитници и нападатели, а само халфове......" Това изказване е било в началото на 90-те, може би не е далеч времето когато и това ще стане факт.

Johan_Cruyff_14
22.01.2013 18:54

Под уникално имам предвид да променят изцяло концепциите за футболната игра. Тики така е развивано в продължение на десетилетия, така че не е нещо абсолютно ново.

N10
22.01.2013 18:09

Не съм напълно съгласен, в смисъл Милан на Саки беше нещо невероятно-факт!!! Но като игра, мисля че днешната Барселона ( последните 4-5 години), надминава абсолютно всички доминанти до сега. Не случайно, много хора смятат, че тази Барселона е по-силна дори и от Аякс на Кройф. Колкото до "уникалното", аз мисля че вече го направиха. 2009 година, спечелени 6 от 6 купи (прецедент във футбола и до ден днешен), с дебютант на скамейката + 8 юноши в титулярите............е това ако не е уникално, здраве му кажи.*wink*

finer
22.01.2013 15:54

Сигурно ще се напалня с минуси :Д но ще кажа истината има един отбор който може да изненада Барселона с прекрасна игра и това е Манчестер Юнайтед ................. това е отборат който може да изненада всеки *smile*

nikshan11
22.01.2013 16:34

Вие срещу сегашната Барса нямате никакъв шанс,през 2011 се опитахте да паркирате автобуса,но не ви се полу4и и Барса замалко щеше да ви разгроми. *smile*

Chelsea_Boy_Fan
22.01.2013 15:12

Много добра статия браво на Атанас, но само едно не ми хареса !Но отбори, в които разни шейхове са налели милиони преди няколко години, или на разни руски олигарси, няма как да се случи. История не се купува!! Прав си историята не се купува, а се гради Манчестер Сити и Челси са отбори, който тепърва са започнали да градът история, а тези милиони ако ги нямаше нямаше да има играчи на това ниво и не е само в Челси и в Барса и в всички други отбори.Ако няма пари как един отбор ще върви на пред ?

krasenco
22.01.2013 15:02

Огромното предимство идва от халфовата линия-Иниеста и Шави.Те дефактно са най-добрата халфова двойка през последните години.Това се доказва и от успехите им с националния отбор на Испания.Като сложим Меси и куп качествени футболисти около тях,то резултатът е ясен.Доминация на Барселона!

byPaspartu
22.01.2013 13:19

''При основната им система (4-3-3) агресията личеше от това, че десния защитник Даниел Алвеш играеше по целия десен фланг. Застояваше се в противниковата половина по-често..'' *beer* . Защитник който не излиза от наказателното поле на противниковия отбор. Евала *thumb_up*

drogba_fen_91
22.01.2013 13:16

Също и Непобедимите Арсенал 2003-04. Но те не успяха да спечелят ШЛ.

kirowe
22.01.2013 13:10

Всеки отбор е най-добър за определен период от време. Сега Барселона, после някой друг ще е.*smile*

Castello
24.01.2013 17:27

Ами погледни тогава Барса "Б" - Рафиня, Деулофеу, Куенка, Тейо, Монтоя, Алкантара, Дос Сантос. Да не говорим, че Меси е само на 25, Бускетс е дори по-млад, а има и още много талантливи младежи излезли от Ла Масиа, като ,Ромеу, Сориано и прочие при които може да последва сценария със Фабрегас *smile*)

overdrive
22.01.2013 13:54

Разбира се че е така. Мен даже ме дразни че сега някакви фенове на Барса получават оргазъм от Меси, Иниеста и Шави като след като се пенсионират отбора ще продължи и без тях. Трябва да се мисли за бъдещето, за младите.

drogba_fen_91
22.01.2013 13:08

А по темата:

Барса наистина са страшни, прегазиха всички отбори, освен Челси, но не мисля , че това е най-силния отбор.

Вижте Милан през 2002-2007. Феноменален отбор. Малдини, Неста, Гатузо, Пирло, Зеедорф, Кака, Шева, Пипо Индзаги, Креспо.

Горепосочения отбор ако срещне сегашната Барса ще има уникално зрелище просто..

drogba_fen_91
22.01.2013 13:02

Но отбори, в които разни шейхове са налели милиони преди няколко години, или на разни руски олигарси, няма как да се случи. История не се купува!

Ай сиктир бе авторче! Челси са фактор в Европа последните 5-6 години, стигат минимум до полуфинал и само късмета и разни съдии ни отричаха. Миналата година взехме титлата, която с право ни се полагаше и съм сигурен, че ще спечелим още.

enjo2
22.01.2013 12:50

ето чак сайта ви показва че пеп е изградил барса жалки хейтъри и че барса са най великите на всички времена ... ае коментрайте фенчета на челси,реал и юнайтед чакам ви зависливите коментари ... чак сайта ви го казва че пеп изгради барса и ги направи най добрите !!! *beer*

genchooo
22.01.2013 13:10

Сайта ли ни го казва? чак сайта ни го казва а? а не ни ли го пише потребителя "SickThoughtz" ?

obichamARSENAL
22.01.2013 12:35

Барселона 99,9% ще вземат титлата и никой няма да ги спре (освен ако меси се контузи )