Байерн Мюнхен и Борусия Дортмунд повториха призива си за повече присъствие в чужбина и на други клубове от Бундеслигата, за да се помогне за генерирането на по-големи приходи от международни права за телевизионно излъчване.
Байерн се завърна в четвъртък от турнето си в Азия, а Борусия от САЩ, но нито един друг клуб от германското първенство не е предприел подобно предсезонно турне на важни пазари за лигата.
"Вярвам, че германският футбол трябва да започне да става по-привлекателен. Ако не, ще изостанем", каза членът на Борда на директорите на Борусия Дортмунд по финансовите въпроси Михаел Дидерих в ефира на Sport1.
Шефът на маркетинга на клуба Карстен Крамер добави: "Това е изключително важно за Бундеслигата и аз оставам с надеждата, че в дългосрочен план не е нещо, което само Борусия Дортмунд и Байерн трябва да предприемат. Освен това е несправедливо, защото е изтощително."
Маркетинговият директор на Байерн Андреас Юнг се съгласи, че усилията са "твърде малко" за позициониране на Бундеслигата в чужбина. Той даде за пример английската Висша лига, която има десет клуба, подготвящи се в чужбина преди сезона и генерира над 10 пъти повече международни приходи от Бундеслигата.
“Всяка година само ние и Борусия ходим на турне. Жалка история! В същото време 18 от 20 клуба от Премиър лийг го правят. Няма как да стоим и само да се оплакваме, че в Англия изкарват повече пари от нас”, заяви Юнг.
Приходите от чужбина на Бундеслига са спаднали от 275 милиона евро (302 милиона долара) точно преди пандемията от коронавирус до 160 милиона евро, въпреки че Германската футболна лига заяви, че сумата ще нарасне отново до 200 милиона евро.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация