Серхио Перес спечели в Баку

16:03
Серхио Перес спечели в Баку

Серхио Перес спечели втората си победа за сезон 2023 във Формула 1, след като извади късмет с излизането на колата на сигурността заради инцидента на Ник де Врийс. Малко преди това лидерът в състезанието Макс Верстапен беше спрял за нови гуми, а при колата на сигурността Перес и всички останали пилоти в челото спряха в бокса, което прати Верстапен на третата позиция. 

В последната обиколка Джордж Ръсел отне и най-бързата обиколка на Верстапен, след като спря за меки гуми за финалния спринт. В битката за третото Леклер нямаше проблеми с Фернандо Алонсо, който бързо го догони, но нямаше темпо, за да атакува последното място на подиума. Испанецът се опита да го притисне, но Леклер успя да се измъкне напред в края на надпреварата.

Перес стана и първият пилот в историята на Формула 1 с две победи в Баку, тъй като той победи тук и през 2021 година.

Преди това на старта Леклер поведе, но в рамките на две обиколки Макс и Серхио го изпревариха и излязоха на първо и второ място. Вижте по-долу как се разви Гран При на Азербайджан.

Старт: Леклер стартира от полпозишън, до него на първа редица - Верстапен, като в спринта към първия Леклер запази първото място. Перес и Сайнц - трети и четвърти в първия завой. Много чисто потегляне на Леклер, Макс отново закъсня малко и Перес се опита да го атакува, но нямаше място.

2 об. Верстапен почти догони Леклер в края на първата обиколка, дори без да използва DRS-системата. 20 км/ч е разликата в максималната скорост на Ред Бул и Ферари при активиран DRS. 0,6 секунди е авансът на Леклер пред Верстапен, на 1 секунда зад Макс е Перес.

3 об. Пилотите вече могат да използват DRS-системите, като в началото на обиколката Макс не беше достатъчно близо, за да пробва атака. И в края на третата обиколка Верстапен изпревари Леклер с DRS.

5 об. Верстапен вече с 1 секунда аванс пред Леклер, Перес също догони Шарл, но не успя да го изпревари на влизането в първия завой. Сайнц, Хамилтън и Алонсо са в Топ 6.

6 об. И Перес успя да изпревари Леклер, като мексиканецът излиза на 1,3 секунди зад лидера. Сайнц е на 1,6 секунди зад Шарл на 4-о място.

7 об. Ботас с първи бокс и получава меки сликове. Алонсо и Строл, които са шести и седми вече застигат Хамилтън в борбата за 5-отото място.

9 об. Една секунда е разликата между Верстапен и Перес, като двамата си разменят най-бързите обиколки. Серхио успя да намали аванса на 0,7 секунди във втората половина на този тур.

10 об. От бокса повикаха Хамилтън за нови гуми от петата позиция. 2,6 секунди отне бокса му. Лансо Норис също спира за гуми. Хамилтън се връща с твърди гуми на пистата.

11 об. Де Врийс се заби в стената на завой №2 и Макс беше повикан в бокса. Връща се 7-и и кола на сигурността пред колоната. Перес веднага беше повикан в бокса, след като поведе. Алонсо също в бокса. Леклер също е повикан в бокса.

12 об. Двойни боксове за Ферари и Астън Мартин. Перес се връща първи след бокса. Леклер е втори зад него, едва трети е Верстапен.

14 об.  Рестарт на състезанието, Перес е начело след спиранията в бокса. Леклер и Верстапен са след него.  В третия завой Макс излиза втори, след като изпревари Леклер. Алонсо по-назад изпревари Сайнц и излезе 4-и. А още в началото Ръсел пробва атака срещу Строл. Перес има аванс от 1,5 секунди пред Макс. Хамилтън изпревари Окон, а след това и Ръсел, за да излезе 7-и.

16 об. Разликата между Перес и Верстапен е 1,6 секунди. Ред Бул и Перес няма да бъдат наказани за връщането на мексиканеца на алеята пред боксовете при спирането в бокса на Леклер.

17 об. Строл, който е 6-и, удари с предна лява стената, но продължи, преследван от Хамилтън, който е 7-и. Канадецът докладва по радиото, че няма проблеми с колата.

19 об. 1,6 секунда е авансът на Перес пред Верстапен, като двамата записват сходни времена обиколка след обиколка.

20 об. Хамилртън изпревари Строл за 6-ото място на стартфиналната права и спирането за първия завой. Преди това канадецът едва не се завъртя и за кратко излезе от трасето.

23 об. Разликата между Перес и Леклер, които са първи и трети, е 10 секунди. Верстапен е на 1,3 секунди от водача. Хюлкенберг без бокс се изкачи до 10-ото място с твърдите гуми.

28 об. Нова най-бърза обиколка на Верстапен, но разликата с Перес остава между 1,4 и 1,5 секунди. Алонсо сви на 2,1 секунди изоставането си от Леклер, който е трети.

30 об. Макс се оплаква по радиото, че има проблеми с баланса между работата на диференциала и използването на двигателя като спирачка. За една обиколка той загуби 1 секунда спрямо Перес и разликата отскочи на 2,5 секунди.

31 об. Алонсо вече е на 1,1 секунди зад Леклер и скоро ще може да атакува третото място с DRS. Перес и Верстапен пак си размениха по една най-бърза обиколка. Макс с лек контакт със стената със задна дясна гума в завой №15.

33 об. Перес удари стената вдясно при спирането за завой №15. В следващия тур Макс отново с най-бърза обиколка, но разликата остава около 2,4 секунди.

35 об. От бокса на Ферари казаха на Сайнц, че с тези гуми може да изкара до края на състезанието. Възрастта на гумите на Сайнц е 23 обиколки. Перес си върна най-бързата обиколка.

37 об. Хамилтън е на по-малко от 1 секунда зад Сайнц в борбата за 5-ото място.

38 об. Перес вече води с 3,2 секунди пред Верстапен, Леклер води с 3,2 секунди пред Алонсо в борбата за третото място.

41 об. Хамилтън е на половин секунда зад Сайнц в борбата за петото място. Въпреки проблемите с гумите Карлос ускорява достатъчно добре на излизането от завоите.

42 об. Верстапен намали изоставането си на 2,8 секунди спрямо Перес. Това основно заради факта, че и двамата влязоха в трафик от изостанали пилоти.

47 об. Никакви притеснения за Леклер от страна на Алонсо в борбата за последното място на подиума - 3,2 секунди е авансът на пилота на Ферари.

48 об. Най-бърза обиколка на Верстапен, който я отне от Леклер. Разликата между Макс и Перес е точно 3 секунди.

49 об. Алонсо е с най-бързата обиколка. Верстапен е на 2,7 секунди зад Перес.

Финал: Перес печели втора победа този сезон, Верстапен завърши втори, на по-малко от 2,5 секунди зад него. Трети на подиума се качва Леклер.

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация