"А" група и Висшата лига стават платени

11:30
"А" група и Висшата лига стават платени
Ръководството на Нова телевизия обмисля вариант за създаването на отделен платен спортен канал от Нова година, по който да се дават всички мачове от “А” група и английската Висша лига. Бордът на директорите обсъждаше проекта късно снощи, разбра “24 часа” от два независими източника.
 
Официално от медията обявиха, че не коментират бъдещите си планове.
 
Идеята е двубоите да бъдат преместени от “Диема” в изцяло спортен канал, който ще се излъчва в HD формат.
 
Шефът на Нова телевизия Дидие Щосел и подчинените му обмислят да сложат месечна такса от 4 лева. Тя ще се плаща както други платени канали, които се разпространяват от кабелните и сателитните оператори в България. Разглежда се възможността в близко бъдеще да може картината на даден мач да се разкодира и с изпращането на SMS.
 
България е сред малкото страни в ЕС, където двубоите от Висшата лига и местните първенства се гледат реално без пари.
 
В средата на август Нова тв придоби правата за излъчване на родните мачове от Tv7. Тогава фирмата “Футбол Про Медия” извади 2 милиона лева, за да плати задълженията към клубовете.
 
Миналия сезон тв правата в “А” група излизаха на излъчващата телевизия 5 милиона лева. “Нова броудкастинг груп" придоби правата за излъчване на английската Висша лига за България до лятото на 2016 година. Според запознати най-гледаното първенство на планетата струва по 3,5 млн. евро на сезон на Нова тв. Медията има право да излъчва по 380 мача на година, като близо 200 от тях са в различен часови пояс.
 

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

Amateur2014
28.11.2014 09:26

А някой ще ми обясни ли какво е това "дреамбокс"? Предполагам е Dreambox и явно е някакъв вид сателитна услуга, но не знам!? Ако е така - по тази логика може и Булсатком. Мисля, че и с тях се хващат въпросните канали също (Sky, BT и пр.)!? И като е толкова лесно и елементарно, защо никой не го прави, а всеки си стои на кабеларките?

Но разберете го - навсякъде е така. Каквото и да е, навсякъде е така. Плаща се допълнително. В крайна сметка, не ви питат, за да дарите бъбрек на месец. Става въпрос за 4 лева на месец. Както някой беше написал, една кутия цигари по-малко на месец. Хем здравословно, хем гледаш мачове. Или 1-2 бири по-малко на месец. То тръгне ли се да се гледа какво се спестява откъм храна... Народът никога няма да плаща за нищо допълнително - не само в България. Сравнявате, обаче, разходи за развлечение с първични разходи, но както и да е. Заради това съм ви сравнил разход за равлечение с разход за равлечение, а нека си го признаем - всички ги правим тези разходи и то по много повече от 4лв. на месец, независимо кой-колко пари изкарва на месец. Важното е заведенията да са препълнени *smile*


Да не говорим, че в Западна Европа не можеш просто да си вземеш сателитна чиния и да си я пляснеш на терасата. И за това се плаща наем, и за това трябва разрешение от община и пр. Който го прави по друг начин - незаконно е. Иначе Сопкаст, доколкото знам, е незаконен също!?

gladbachfan
28.11.2014 17:07

Аз си плащам телевизията която си има беинспортс до 7 или 8 беше преди си беше ал жазеера но понеже наша адвокатка Българка ги осъди някакви дела имаха и самите араби спряха тази телевизия сега е беинспортс пак се говори на арабски но източника е Франция има и няква инфо+ спорт която пак предава мачове та Висшата лига си я предават и по Испанския канал а Дриймбокса се ползва понеже картината е прекрасна понеже не всеки може да гледа примерно да кажем Скай спортс италия защо да даваме за платен канал като това си е решението на проблема дали ще е на Български Испански Руски дал съм ти и канал който работи а самото ип го напиши в браузъра и виж за какво ти говоря когато ми трябва нещо намирам си го плащам по 35лв с интернета по принцип най висок пакет за да имам беинспортс

Amateur2014
28.11.2014 11:21

Аз лично за първи път го чувам това, да си призная честно. А и прекалено големи схеми ми се струват при положение, че трябва някакви ъгли, простотии, чудесии. Нали се сещаш - то и Замунда си има официален, но това прави ли я законна!? Както и да е. Щом ги има тези варианти, тогава просто не си плащате за ВЛ на кабеларката и сте готови, нали така!? А не е ли и по-изгодно директно спирате кабелната ТВ и минавате на Дриймбокс? Ако е толкова богат избора, свободен, евтин и пр., защо изобщо плащате и 20-те лева на, да кажем, Центрум груп (ако съществуват все още, не съм си бил известно време в България)!?

gladbachfan
28.11.2014 09:50

Това е сателит под Линукс и може да се гледа каквото сърце ти пожелае зависи на кой градус ти е тези който ти казах са така не помня само Румънските на къде бяха ама мисля 16 и там дават супер много мачове по диджи спорт имат и една за Румънското локТВ сопкаста е създаден от китайци и те си решават кога да е пуснат кога да го спрат за това ти казвам дреамбокса е решение как ще е незаконно като цял свят е с дреамбокс ти как мислиш че повечето народ гледа телевизия защо се продават тогава като е незаконно един германски е 800лв и нагоре английските са по 300 350 400лв ще ги слушам тез да им плащам телевизия не искат ли да им направя и салата аз примерно някога гледам така през някой дреамбокс от интернет връзката е бавна а сопкаст бави с 30 40 секунди и се спира често

Jason_Scotland
27.11.2014 23:40

В моментът на Острова за да гледаш ВЛ ти трябва БТ Спорт или Скай за някой. Не съм запознат с подробности оти си бозам фри от нета що ми дУша сака*joking**joking**joking*
От Върджин медия оспорват договора и искат освобождаване на всички мачове за излъчване срещу цени наполовина тъй като е много скъпо.
Когато си свикнал с нещо безплатно трудно се приема идея да плащаш, но колегата по-долу е прав като казва първо да вдигнат стандарта малко и тогава да мислят за това.
Друг е въпросът, че тез дето требе да вдигат стандарто ... вече са го вдигнали за себе си
*evil*

gdlevski
27.11.2014 23:04

Никога няма да им плащам да гледам мачове който свободно се излъчват в интернет,и да ми ги пълнят с реклами все едно е дали ще ги гледам по нова спорт диема или от нета няма никакво значение само че няма да им плащам

Gogata85
28.11.2014 01:44

Колко плащаш за тази привилегия ако не е тайна?

DDC19
27.11.2014 22:20

Имам 500 канала без това и не гледам диема да ги спират мачовете боли ме хуя ! имам 20 HD спорт канала мога да следя абсолютно всички мачове !

Deco_Sneijder
27.11.2014 21:03

Имам приятели в Гърция,които ми казаха че за да гледат ШЛ,ЛЕ и топ първенствата трябва да си плащат отделна такса.Така че това е нормално в нормалните страни.Но ние нормална страна ли сме.Хората нямат пари за хляб,остава и малкото хубаво да ни вземете,д*** алчните как не се наядоха.Да дигнат стандарта ни и тогава такива неща!

gladbachfan
27.11.2014 18:57

Плащат само шматките хората за това са пуснали дреамбокс сопкаст макар че там е с 30 секунди по бавно и се спират често та всеки може да си купи дреамбокс зависи и от къде примерно германските са по 800лв английския е 350 и си гледа каквото сърце му реши простотия няма да спрете хората да гледат футбол с платени каналчета

gladbachfan
27.11.2014 20:54

Ми си купиш дреамбокс бе толкова ли ти е акъла с този дреамбокс ще гледаш и скай спортс и много други спортни канали насочваш го на 19 градуса и хващаш дори испанските канал+футбол лига насочваш го на 13 градуса хващаш беин спортс скай спортс италия и т.н скай спортс англия е на 28 градуса друго как да ти го обяснявам ако си ме разбрал разбрал а А група не ми трябва стадиони много пътя е кратък 19.2 испански 28 английски 13 италиански арабски френски сега разбра ли ме ако не те кефи късмет сопкаст и не очаквай винаги да работи

Amateur2014
27.11.2014 20:10

Браво, горд българин ще да си. Целият свят шматки, само ти не си! Браво!

Gogata85
27.11.2014 18:40

Ако ще плащам искам да гледам и мачовете от 15:00 британско време!!!

sensea
27.11.2014 16:24

Да бе ....в България се гледа ВЛ без пари ....тъпанари ....каква е разликата в цената на пакета със и без Диема ?

Gogata85
28.11.2014 01:50

sensea има донякъде право, защото все пак всички канали със хубави мачове на европейски първенства са в пакети за които плащаш повече. На който и оператор да си , ако си само с базов пакет ще гледаш адски малко футбол, така че по един или друг начин ние също си плащаме за удоволствието да гледаме хубави мачове

night_wolf1984
27.11.2014 20:56

Добре няма да споря но пича под мен каза че има сопкаст що трябва давам пари ...да импълня джоба както каза на рууни,меси ,роналдо..като мога си взема едно кило месо.в интернет има всякакви спортове...и то безплатно *smile*

Amateur2014
27.11.2014 20:11

Е не - аз не казвам къде ще отидат парите, давани за да гледаш А ПФГ *smile* И в случаят не говоря толкова за нашото първенство (понеже се знае, че са яко корумпирани), а за ТВ правата по света.

night_wolf1984
27.11.2014 19:14

няма такова нещо..не искам да пълня джоба на перуката и Лечков и на куп други гъзолизци..мислиш ли ,че парите ще отидот при отборите.Не съм съгласен...*beer**smile*

Todorov1234
27.11.2014 18:38

В България парите ще си идат баш у режисьорите и сценаристите на А група

Amateur2014
27.11.2014 18:10

Не бе, приятел. Не плащаш понеже те получават по 20млн. и т,нат. Във всяка една нормална държава това нещо се заплаща. Защо според теб Барса и Реал получават по 150млн. на сезон!? Защо Висшата лига чупи всяка година по рекордни приходи от ТВ права? Обяснението и схемата е съвсем елементарна. Понеже във всички държави това се ЗАПЛАЩА! За да ги гледаш - трябва да си плащаш. По този начин постъпват приходи в местните БФС-та, които пари се разпределят между отборите. Като се разпределят тези пари между отборите, тези отбори имат повече пари в касите, повече пари за трансфери, за по-добри заплати и т.нат. Взаимоотношенията са съвсем елементарни - местните първенства предоставят продукт/услуга, която трябва да си заплатиш, за да я потребиш. Както като ходиш на кино да гледаш "Игри на глада: Нощен бухал" и си плащаш 20лв. за билет, така е и при мачовете от първенствата. Както приходите от тези билети отиват при сценаристи, режисьори, актьори и пр., така и заплащането за правата на ВЛ отиват при собствениците, треньорите, играчите. Странното е това, което става в България. Получава се така, че Нова, Диема и пр. откупуват правата на скъпата ВЛ (и другите първенства), а я предлагат на зрителите си, реално, безплатно. Един вид, с или без ВЛ - все 20лв. ти е таксата на месец. Може да се добави и Примера, Бундеслига, Калчо - пак ще са си 20лв. Логика няма. Понеже телевизиите си събират "лептата" от кабелните оператори и таксите, платени от потребителите. За качеството на едно първенство може да съдиш, реално, не по някакви субективни доводи от типа на "Ама нали Билбао начекна манафите" и т.нат. Можеш да съдиш именно по приходите на това първенство от ТВ права. Понеже това е цифровото изражение на интереса на хората по цял свят към даденото първенство. А интерес хората имат не към някаква манджа с грозде, а към наистина добър и качествен продукт. Така че дори и 4 лева на месец - пак е малко за ВЛ, бъди сигурен. Няма да се изненадам ако ви сложат и такса за ШЛ и ЛЕ.

night_wolf1984
27.11.2014 18:04

съгласен

john_doe
27.11.2014 17:58

да е тряя да плащаме щото виж Меси,Роналдо и компания взимат по 20+ милиона.дееба и мафията

Amateur2014
27.11.2014 17:05

Давам ти го пример защо в България се гледа реално без пари. Живея в чужбина и при нас как е. Плащаш си 45 евро за кабелна телевизия. Това е добре! Но в този пакет нямаш нито местното първенство, нито никакво друго. Пускат ти два мача от ШЛ и два от ЛЕ, които те изберат и това ти е спорта. И това с ШЛ и ЛЕ е от има-няма 3-4 месеца. Преди и това нямаше и не даваха абсолютно никакъв футбол безплатно. АКО искаш да гледаш Висша лига, Примера, Бундеслига и тнат., както и ШЛ и ЛЕ - трябва да плащаш допълнителна такса. При нас е 10 евро на месец и то получавам Примера, ШЛ, Португалското и местното. Ако искам да гледам ВЛ, Бундеслига, Калчо - друг оператор ме зове! В Германия е същото - там пък е на СкайСпортс и резачката е брутална. А чуждестранните първенства обикновено идват в пакет с местното (и при мен е така, и в Германия е така, това мога да гарантирам). Така, реално, цената ти за кабелна телевизия става от 45 на 55 евро на месец. В БЪлгария какво се получава. Плащаш си месечната такса от 20лв (примерно) за кабелна телевизия и можеш да гледаш, реално, ВЛ без никакви проблеми! Няма допълнителна такса, няма нищо. Реално - гледаш си безплатно. Сега искат да ви направят по същият тертип като в Западна Европа - допълнително плащане. Не казвам, че е резонно, но просто се пробвам да ти обясня защо в България гледате безплатно. А и 4лв. на месец... Смешна работа е. *smile*

greenhool
27.11.2014 15:13

Платеният канал ще фалира моментално*lol*

likata
27.11.2014 15:01

Какво да им гледам, на уредените мачове?Пък и от толкова футбол се презадоволихме.

_WTF_
27.11.2014 14:57

За какво да плащам за нещо което получавам безплатно от чуждестранни телевизии - има къде да гледам Английското. БГ кой гледа ?*joking*

MarkoPolo
27.11.2014 13:04

бе 4 лева не са много. Няма да се пушат цигари един ден и ще си платиш за мачовете за цял месец. Че и за баничка ще ти остане *smile*

gordon_shumway
27.11.2014 12:57

Искат хората да плащат за да гледат А група...тези малоумни ли са?!?
Те трябва пари да ни дават за ги гледаме, не ние на тях *joking*