Себастиан Фетел е световен шампион за четвърти път (снимки)

13:38
Себастиан Фетел е световен шампион за четвърти път (снимки)
Себастиан Фетел спечели четвърта поредна световна титла от Формула 1, след като завърши на първо място в Гран при на Индия. Германският пилот на Ред Бул записа време 1:31:12.187 часа за 36-та победа в своята кариера в най-престижната автомобилна надпревара, оставяйки на 29.823 секунди зад себе си Нико Розберг с Мерцедес. Трети остана Ромен Грожан от отбора на Лотус.

Фетел продължи перфектната си серия на пистата в Индия, където има три победи от три състезания, като във всичките стартира от първо място на решетката. С успеха си в неделя той подсигури и четвъртата поредна титла при конструкторите за отбора на Ред Бул, въпреки че австрийският тим завърши състезанието само с един пилот след оттеглянето на Марк Уебър заради технически проблеми. Той беше втори, когато се оттегли в гаража на своя тим.



Германският пилот на Ред Бул пое лидерството в шампионата след състезанието в Малайзия и повече не беше изместен от него, но именно в този старт беше и "почернено" общественото мнение за Фетел. Причина за това беше изпреварване срещу неговия
съотборник Марк Уебър, въпреки че от Ред Бул категорично забраниха подобни маневри по радиото.

Шампионатът остана оспорван през първата си половина, но Фетел започна да се откъсва осезаемо от конкуренцията в началото на своята победна серия, чието начало беше сложено в Гран при на Белгия. Това продължи чак до Индия, където германецът започна отлично състезанието от пол-позишън, докато Фелипе Маса изпревари изненадващо мерцедесите на Нико Розберг и Люис Хамилтън за второ място в класирането. Фернандо Алонсо обаче не изпита подобно щастие защото той се допря до болидите на Уебър и на Дженсън Бътън, което го остави на десета позиция още в първата обиколка. Фетел спря изненадващо в бокса на Ред Бул след втората обиколка, а Алонсо последва оттеглянето на лидера за смяна на гуми и предно крило, което остави двамата на 19 и 20 място. Маса пък поведе в Индия, но седем обиколки по-късно бразилецът също спря за смяна на гумите, което поднесе лидерството в ръцете на Уебър. Точно в тази част от състезанието обаче Фетел нямаше как да бъде спрян и той се изкачи до второ място, докато Алонсо заседна на 14-о, изпитвайки сериозни проблеми с управлението на болида на Ферари. Уебър спря в бокса на Ред Бул в 29-та обиколка за смяна с меки гуми при опит за спринт в средата на състезанието, а две по-късно същото направи и Фетел. Гумите на австралиеца издържаха само пет обиколки и световният шампион се завърна на първото място, което той задържа до края. Агонията на Уебър пък приключи в 40-та обиколка, когато той получи повреда в болида и се оттегли.



Фетел е с 322 точки в генералното класиране преди последните състезания за сезона в Абу Даби, САЩ и Бразилия. С това той вече спечели титлата и чисто математически, като за да остане в борбата за първото място, Алонсо трябваше да спечели и да се надява неговият съперник да завърши на шесто или по-лошо място в Гран при на Индия. Испанският пилот на Ферари е с актив от 207 точки, следван от Кими Райконен от Лотус със 183.

Аржентинецът Хуан Мануел Фанджо спечели четири от петте си титли във Формула 1 между 1954 и 1957 година, което е равно на постижението на Фетел през новия век. Германецът Михаел Шумахер пък има пет поредни титли от общо седем в надпреварата, след като той беше неизменно на върха между 2000 и 2004 година. Ален Прост пък е равен по трофеи с Фетел, но неговите не са спечелени в поредни сезони във Формула 1.

26-годишният Фетел е най-младият пилот с четири титли от най-престижната автомобилна надпревара. Шумахер стигна до този брой трофеи едва на 32 години, докато Прост беше на 32, а Фанджо - на 45.



Класиране по титли от Формула 1, след като Себастиан Фетел спечели своята четвърта поредна:

1. Михаел Шумахер (Германия) 7 (1994, 95, 2000, 01, 02, 03, 04)
2. Хуан Мануел Фанджо (Аржентина) 5 (1951, 54, 55, 56, 57)
3. Ален Прост (Франция) 4 (1985, 86, 89, 93)
Себастиан Фетел (Германия) 4 (2010, 11, 12, 13)
5. Джак Брабам (Австралия) 3 (1959, 60, 66)
Джаки Стюърт (Великобритания) 3 (1969, 71, 73)
Ники Лауда (Австрия) 3 (1975, 77, 84)
Нелсън Пикет (Бразилия) 3 (1981, 83, 87)
Аиртон Сена (Бразилия) 3 (1988, 90, 91)
10. Алберто Аскари (Италия) 2 (1952, 53)
Греъм Хил (Англия) 2 (1962, 68)
Джим Кларк (Великобритания) 2 (1963, 65)
Емерсон Фитипалди (Бразилия) 2 (1972, 74)
Мика Хакинен (Финландия) 2 (1998, 99)
Фернандо Алонсо (Испания) 2 (2005, 06)

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

RoSKo0o0
28.10.2013 10:41

Не, не са били... защото те са в този спорт от 60 години, Макларън от 50... а Ред Бул за 5 години едва ли не ще постигнат всичко, което тези конструктори са го правили половин век. И то съмнително! Ако не беше съмнително - ок! Когато съм гледал онези състезания на Шумахер нищо не казвах, но тук просто правят поредици от странни неща, които бият на очи. А иначе... смятам, че при равностойни болиди - Райконен, Бътън, Хамилтън, Алонсо ще са винаги пред Фетел.

Messifan10
28.10.2013 14:41

Личи си, че си заблуден фен на Фетел

IceMAN_11
28.10.2013 12:37

Кое по точно е съмнително?? Факта че Нюи направи един чудесен болид(не за първи път) или че Ферари и Макларън се усраха тотално? През 2012та когато Макларъна беше най-добрия болид в началото и дори след това беше равен на Ред Бул в последните няколко състезания защо не се повдигна въпроса за тяхната легалност? Бътън и Райконен ще са пред Фетел с равностойни болиди?Чуваш ли се? Райконен ,който през 2008ма като действащ световен шампион и с най-добрата кола на пистата беше смачкан от Маса и Хамилтън с по-слабия Макларън ли? Бътън ,който вече нз 12-13 сезона има през които какво е показал? Ще ти кажа какво - че има желание да губи отново и отново... Хамилтън и Алонсо са много силни -ДА... но не всичко опира до това доколкото знам. Хамилтън какво направи за кариерата си я да видим- 2007ма 2 кръга преди края води 17 точки и за 2 кръга успява да ги загуби, респективно и титлата, 2008ма няма по-късметлийска титла в последния завой и то не с борба.. видяхме как Фетел го направи за смях с Торо Росото точно тогава. 2010,като лидер в класирането успя отново точно в негов стил да пропилее преднината си с левашките изпъления в Италия и Сингапур , в които ако беше финиширал щеше да е шампион за 2010 сега.. 2011та позорно смачкан от Бътън и всяко второ състезание се удря ту в мантинелите , ту в пилотите... 2012та той беше силен,а отбора на Макларън пълен минус!С най-добрата кола успяха загубят колкото никой друг тогава.То затова се иска не само пилот ами и стабилен отбор.Алонсо може би е най-голямата заплаха за Фетел , но както при останалите така и при него има голям недостатък и това е характера му.Видяхме го в Макларън каква я свърши.. после видяхме как спечели Сингапур 2008ма., после във Ферари какво стана? 2010та отбора унижи по толкова грозен начин Маса в Германия че не ми се говори..Алонсо имаше своите силни състезания,но имаше и левашки изпълнения като в Монако и Белгия,които му костваха титлата!Разбира се не на последно място и брилянтната стратегия на Ферари в Абу Даби.2011та пълен минус.2012 перфектен Алонсо,но отново Ферари трябваше да си покаже рогата и да унижават Маса, първо в САЩ , после и в Бразилия пред собствената му публика,само и само Алонсо да се добере до шанс за титлата.Тааа не ми хвалете всички тези.Много силни пилоти са,но всичките имат косури и всичките по една или друга причина не са постоянни!!Докато Ред Бул и Фетел вървят все нагоре от 2009та насам!Перфектни и отбора ,и пилота,така се става шампион!Не само Алонсо,Райконен и т.н. Както навремето Шумахер,Браун и Тод бяха перфектната машина,която мачкаше наред , така сега Фетел,Нюи и Хорнер правят същото!

mitkobg3
28.10.2013 09:54

Без да си кривим душата всички знаем че Алонсо ако има болид който да е равен на този на Фетел ще го смачка !! То се вижда че болида който Ферари му предоставиха просто не е конкорентен даже и на Лотус. Тази година болида е под всякаква критика... Недозавиване липсва ускорение при бавните завой и няма скорост. Надявам се другата година Алонсо да смачка конкуренцията с конкорентна кола ако му предоставят Ферари. Говори се че главния инженер на Лотус ще идва в Ферари надявам се това да е за добро !!

Yang_G
28.10.2013 10:56

конкУрент

katal0neca
27.10.2013 18:28

Догодина титлата ще се върне най-накрая там, където и е мястото - при ФЕРАРИ!

Magnetic95
27.10.2013 17:08

Аз не знам кой може да спре Фетел !!! Безспорно най-добрия пилот във Ф1 !!!*beer*

Messifan10
27.10.2013 15:16

Той за мен не е истински шампион както например Райконен, Хамилтън, Алонсо. Всички знаем какво могат те със слаба кола, но никой не знае какво може Фетел със слаба кола. То и на Бианки да му дадат такава ракета ще е няколкократен шампион.

katal0neca
27.10.2013 14:52

Вече взе много да омръзва Фетел - никаква интрига няма в шампионата.*thumb_down* Още от както започнах да гледам Ф1 съм фен на Ферари и затова се надявам, че от догодина със завръщането на Кими ще имаме шанс да се борим както за шампионата при пилотите, така и при конструкторите! Надявам се Алонсо и Айсмен да направят добър екип, да им направят и 2 добри коли и дано не стане с тях така, както беше през 2007 с Алонсо и Хамилтън, когато бяха в Макларън *beer**beer**beer*

RoSKo0o0
27.10.2013 14:15

Алонсо, Хамилтън и Райконен са най-добрите пилоти, които са в момента в шампионата, защото своите титли те спечелиха с каруци, а не със заобикаляне на правилата.

dzhalev_71
27.10.2013 14:08

Страхотен Себо и поредна световна титла в задния джоб. Но вече действително става малко скучно и няма да е зле да бъде разнообразено малко. А другия сезон ще съм пред голяма дилема - Себ или Кими, защото и двамата ги харесвам.

rooney_fen_256
27.10.2013 15:35

Кими е класа над Себ като пилот. Себ уцели момента и затова е на гребена на вълната, Кими с почти никакви ресурси пак показва класата си. Откакто следя Формула 1 и най-вече Кими Райконен, за мен няма по-добър пилот. *smile*

IceMAN_11
27.10.2013 13:49

Честито на Себ и на Ред Бул. Най-добрия отбор , най-добрия дизайнер и не на последно място най-добрия пилот този сезон!Без съмнение най-силния сезон в кариерата на Фетел.Дано догодина дадът силна кола на Алонсо ,Райконен и Хамилтън , и да гледаме най-добрите в истинско съревнование.

IceMAN_11
27.10.2013 21:03

Ред Бул е много над ФИА??Ти сериозно ли мислиш така?По тая логика и Ферари едно време са били много над ФИА , когато Шумахер мачкаше дори повече от Фетел.И Уилямс са били над ФИА когато смазаха всичко живо 92,93.И Макларън са били над ФИА ,когато само Прост и Сена си караха отпред,а другите кучета ги яли.Това ,че хората си вършат добре работата,а останалите всеки сезон строят коли с различни концепции и се чудят накъде да ги развиват,сори ама Ред Бул затова не са виновни.Дойдоха,видяха и смачкаха уж "големите" в спорта и айде нелегални са.Ако това бяха Макларън или Ферари с такава доминация сега щяха да им лижат подметките,да ги боготворят и да се повтаря колко са велики,ама понеже е ново отборче,което няма такава история и всичко живо се опитва да омаловажи този факт и да оправдае некадърността на "легендите".

RoSKo0o0
27.10.2013 19:22

Хохо, само да ти кажа, че Ред Бул е много над ФИА и ще го видиш следващия сезон. Когато пак закрият болида на Ред Бул за 30 секунди. От далече си личи, че Ред Бул заобикалят правилата и това скоро ще се узнае.

IceMAN_11
27.10.2013 17:11

Алонсо прекъснал хегемонията на Шумахер? Ти наясно ли си със сезон 2005?Направиха се един куп промени в правилата само и само да се прекъсне тази хегемония както я наричаш! Точно това ще се случи и през 2014! Точно за да се прекъсне доминацията на Ред Бул.Ако силите бяха изравнени и беше оспорвано , никога нямаше да се вкара тази турбоера. Алонсо е силен пилот , но характера му изяжда главата! През 2005та имаше късмет,че Макларъна всяко състезание с различен проблем беше , а през 2006та ДА ,там няма извинения , Алонсо си победи Шумахер. Но да кажеш че Реното е развалено...моля ти се , ако беше развалено , средняк като Фисикела нямаше да печели състезания с него. От тогава насам обаче на Алонсо много му порасна работата и виждаме резултата.

RoSKo0o0
27.10.2013 16:51

Естествено, че ме е яд. Не обичам несправедливостта. Но какво е доказал Фетел с Торо Росо? Една победа за целия сезон - браво! А Алонсо? Прекъсна с това развалено Рено хегемонията, най-силните години на Шумахер. Не съм му фен на испанеца, аз съм за Макларън и този сезон за нас беше отчайващ, но не мога да си затворя очите за правилата и гумите И също така за криенето на болида по конференциите и на презентацията им.

IceMAN_11
27.10.2013 15:10

Изглежда ти си този който не следи! Гледам Ф1 от 98ма и това което приказваш са пълни глупости!Нагласяли били.... това да не е сериал , че да нагласяш сцени? Ейдриън Нюи се е доказал през годините ,като един от най-великите (ако не и най-великия) дизайнери! Направил е един куп шампионски болиди и ти искаш да ми кажеш ,че точно този на Ред Бул е нагласен така ли? Гумите на Пирели ,бяха пълна смешка от началото на сезона и промяната се наложи , не за да се угоди на Ред Бул ,а за да спрат да се разпадат по пистата и да няма пострадали пилоти! Ако не помниш Алонсо също каза ,че гумите е трябвало да се сменят и че изоставането е изцяло поради вина на Ферари и тяхното забавено развитие!! Титлите от 2010 и 2012 на Ред Бул дойдоха с много късмет и с много груби грешки на Ферари , така че теорията ти увисва! Сигурно те е яд , но това е положението.Фетел е уникален , доказа се още в Торо Росо какъв потенциал има , и днес го виждаме на какво е способен с добър болид.

RoSKo0o0
27.10.2013 14:13

Явно не следиш внимателно формулата. Тази година имаше изключително нагласяне, първо, на правилата спрямо болида на Ред Бул, след това и на гумите. Хайде провери хронологията и изказванията на абсолютно всички отбори в началото на миналия сезон по отношение на гумите и как Ред Бул цивриха и изведнъж ги смениха и само Ред Бул бяха доволни. За тази година няма да приказвам, защото е смешно! Такова нагласяне на правила, гуми спрямо един болид е жалко и смешно! Толкова изкуствен шампион. Ред Бул е компания, която прави всичко фалшиво. Доказаха го последните 2 години във Ф1, процеса на доказване започна и с Ред Бул Залцбург, а за WRC няма да говоря, защото отново Ред Бул осраха всичко и се вижда как федерации нагласят правилата си спрямо състезателите на тези отбори. И това е от 2-3 години насам... жалко и срамно да кажете, че Фетел е добър пилот. Интересно ми е дали, ако кара във Ферари или Лотус ще прави такива състезания? Нямам търпение догодина за премахването на Пирели.