Без повече взривове на "Герена"
Все още не е ясно дали стадионът ще запази името на "синята" легенда, но е известно, че ще отговаря на всички изисквания на УЕФА и ФИФА и ще носи "трета категория" - това автоматично му дава право да приема мачове от четвъртфинал на Шампионската лига.
Пантелеев обясни, че няма да има повече взривове на сегашното съоръжение на "Герена", а секторите "Б" и "В" ще бъдат "изгребани", тъй като се състоят предимно от насипи, които могат да бъдат премахнати и заредени с нови материали.
"Стоманените конструкции са много по-скъпи от стоманенобетонните, защото изискванията за безопасността са изключително високи. Това е така, защото стоманата много бързо
се стопява при пожар", допълни специалистът.
Архитектът потвърди и трите важни срока за приключване на проекта - първият е през 2014, вторият през 2015 и последният е през 2017-а.
По думите му няма да има промяна на капацитета на стадиона, но ще има възможност да се добавят допълнителни места в някои сектори, при положение, че има по-голям интерес към някой мач.
"В сектор "Г" и сега, и след ремонта ще има 6 000 места, но значително ще бъде повишен комфорта на феновете. Стадионът трябва да отговаря на изискванията на УЕФА и ФИФА и да приема международни срещи. Новият стадион на Левски ще продължи да бъде с недостатъчно места за паркиране, но само засега. Има високи подземни води и няма да можем да направим подземен паркинг. По темата паркиране все още се мисли, но и градското ръководство ще ни съдейства по този въпрос", разкри архитектът.
Той гарантира, че се прави всичко възможно да се запазят пилоните на стадиона.
"Когато избистрим осветлението, ще използваме същите пилони, но с нови осветителни тела. ВИП ложата ще бъде приоритет - ще има президентска ложа и 15 други луксозни отделения на стадиона. Съоръжението ще има музей на славата, който е на приземно ниво и ще бъде достъпен през цялата седмица. Има кафе, има фен шоп... Ще има възможности в сектор "В" за родители да оставят децата си, също и в сектор "А". Ще има голяма зала за около 500 човека зад сектор "А"", отбеляза Пантелеев.
По думите му стадионът ще отговаря и на стандартите за всички концерти, главното изискване е да могат огромните камиони, които пренасят техниката, да влизат безпрепятствено.
"24-и май 2014-та година е срокът за първия етап, вторият етап е насрочен за 2015, а през 2017-а ще бъде завършен стадиона за около 30 000 зрители", завърши архитект Иво Пантелеев.






















За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация