Странният случай с Димитър Бербатов
Когато Манчестър Юнайтед подписаха с Димитър Бербатов от Тотнъм, в последните минути на летния трансферен прозорец, еуфорията и приповдигнатото настроение сред техните привърженици бе на доста висока степен.
Така английските и европейски шампиони привлякоха един от най-добрите голмайстори във Висшата лига и Европа, като по този начин подсилиха страхотната си без него огнева мощ в атакуващата си формация.
Бербатов, който притежава блясък и хладнокръвие, който вкарваше голове от висока класа за "шпорите", можеше само да подобри "дяволската" игра.
Малко повече от половин година след преминаването на българина на "Олд Трафорд" реалността е доста по-различна от опияняващите мечти от началото на септември.
Досега привържениците на Юнайтед видяха твърде малко от головия усет, превърнал Бербатов в заплаха на "Уайт Харт Лейн". Освен това той очевидно не показва сърце и не се труди достатъчно на терена.
Осем гола в 28 мача не са добър показател за футболист, който струва повече от 30 милиона паунда на клуба си. Но не това е разочарованието на феновете на Юнайтед, а нежеланието на Бербатов според тях, да се бори за отбора. Сякаш той не се интересува какво точно става около него и изглежда някак дистанциран от играта на тима.
Съмнения върху таланта и уменията на Бербатов няма, а и той вече го показа с екипа на "червените дяволи". Асистенцията му към Роналдо за гола срещу Уест Хeм няма да бъде забравена, но това не е достатъчно.
Ако се върнем няколко години назад, можем да си припомним, че атаката на Юнайтед често оставяше противниковата защита зашеметена. Уейн Рууни, Карлос Тевес, Кристиано Роналдо, Райън Гигс и Луи Саха си сменяха позициите с почти телепатично разбирателство, с което объркваха бранителите и оставяха свободни пространства за съотборниците си. Обикновено сър Алекс излизаше с един или двама централни нападатели, но на практика всеки от тях можеше да се озове на този пост, докато останалите се връщат по-назад в терена.
Поставете Бербатов в подобна ситуация и това вече не се случва. Както ставаше често по времето на Рууд ван Нистелрой на "Олд Трафорд", Юнайтед се концентрира върху една определена точка в своята атака. Разликата обаче е, че холандецът бе роден да играе в наказателното поле, а головият му коефициент бе изумителен. Ако българският нападател стори това, никой няма да каже дума срещу него, но фактите говорят друго.
За всеки футболен привърженик най-ценното качество на играчите на любимия отбор ще си остане всеотдайността. Диего Форлан имаше тежък период на "Театъра на Мечтите", но въпреки че не бележеше голове, той се раздаваше до край, което го направи достоен за феновете на Юнайтед.
Джи-Сунг Парк не е от най-талантливите играчи в отбора на Манчестър Юнайтед, липсват му класата и коварството на Райън Гигс, но неговото желание да преследва загубени топки и да тича до последния съдийски сигнал го превърнаха в култова фигура. Не случайно кореецът носи прякора - Трите бели дроба.
Докато Парк, Рууни и Тевес преследват защитниците, за да ги накарат да сгрешат и се раздават физически докрай, Бербатов изглежда някак си незаинтересуван. Понякога изглежда все едно е излязъл на разходка с цигара в ъгъла на устата си. Това му поведение вместо да оправдае огромната трансферна сума, вероятно в скоро време ще обърне феновете на Юнайтед срещу него.
Не всичко обаче е загубено за българския нападател Димитър Бербатов. Неговият стил на игра без съмнение е различен от всеки друг футболист в състава на сър Алекс Фъргюсън. Такъв талант просто не може да не вдигне нивото си на игра.
Разликата в игровия стил на Манчестър Юнайтед и този на бившите му отбори - Леверкузен и Тотнъм е очевиден и е нужно време, за да се адаптира напълно. Вторият сезон на Бербатов на "Олд Трафорд" ще бъде показателен. Ако той не си пасне със съотборниците си, няма как да не бъде причислен към големите разочарования, каквото е Хуан Себастиян Верон. От друга страна, ако най-накрая намери своя ритъм и започне да реализира попадения по-често, то Бербатов не само ще оправдае похарчените пари, но ще има и запазено място в титулярния състав на Юнайтед. Така "червените дяволи" отново ще имат смразяващото нападение, което виждахме през последните три години.
Повече от всичко обаче Бербатов трябва да се раздава за отбора, да търси позиции за пасoве, да прави спринтове и да отваря пространства за останалите в атаката, да преследва изгубените топки. Така със сигурност "Олд Трафорд" ще застане зад него. Това би трябвало да е достатъчно, за да го направи.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
РегистрацияКоментари
28.03.2009 01:41
нека да е слаб 6том мислите.. аз гледам 4е ман4о са наи добрите в света и без да вкарва на6ия по 30 гола .. туи 4е тва няма зн... а кви пасове дава... халфове могат само да му завидят на погледа му на игра
27.03.2009 19:42
Говорете каквото си искате ,гледъл съм мачове на Манчо и Бербатов е доста инертен , постоянно прави нарушения при опит за овладяване на високите топки и много трудно вкарва голве особенно когато е лице в лице с вратаря ,единствено виждам напредък в играта му с глава при центрирания във вратарското поле .Ако продължава така мисля че феновете на МАнчо ще станат още по критични...
27.03.2009 19:19
абе не е толкова мързелив колкото го изкарвате...
никой ли не е гледал статистиките ж уфа за пробягани метри за мачовете в шампионската?
Бербо е 3-4 ти винаги а това за нападател не е изобщо малко...
а сравнението м/у него и Нистълрой е неуместо...единия е типичен таран..защо не се извади статистика на Нистълрй и асистенциите му?
А когато има6е около 10ма контузени в манчестър кой вадеше отбора секи мач? или сме българи ама бързо забравяме хубавите игри на нашите момчета...вярно е че сега не е в форма както и целия манчестър но такава наливка в бг сайт....
27.03.2009 18:28
drunk_bear
Напълно си прав
27.03.2009 17:14
аз съм на 35 години и невярвам да съм твойто момче а Хитлер го намисам заради такива като теб с такова мислене ГЪЗОБЛИЗЦИаз съм съгласен да съм една от жертвите от тези милиони само държавата да не ни беше разграбена от разни следвоенни договори и заради които сме най изостаналата държава в ЕВРОПА заради такива Ла.......ри като теб
27.03.2009 17:12
Интересно как Тевез хем бил в слаба форма, хем е твърда резерва и влиза почти само в мачовете за ФА Къп и Карлинг Къп, но въпреки това има горе-долу равно голове с нашият, но това е друга тема. *joking*
27.03.2009 17:07
мойто момче не намесвай хитлер ако не му бяхме съюзници щеше да ни срине до основите без проблем и да има нялколо милиона жертви повече така, че малко помисли преди да приказваш. А Барби просто не става за този отбор не се вписва в стила на игра и само гледа от близо и все по често от пейката
27.03.2009 16:52
И ДЪРЖАВАТА НИЕ ТАКАВА ЗАТОВА НИ ОПРАВЛЯВАТ НЕ-БЪЛГАРИ ОБИЧАМЕ ДА ЛИЖЕМ ЗАДНИЦИ ЗАТОВА ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА ЛИЗАХМЕ ЗАДНИКА НА ХИТЛЕР И МУ БЯХМЕ СЪЮЗНИЦИ
27.03.2009 16:49
ГЛЕДАМ ВСИЧКИ МАЧОВЕ ДО ЕДИН ОТ 20 ГОДИНА МА МАНЧЕСЪР ТОВА СЕ ОТНАСЯ И ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ И ЗНАМ КАКВО ВИЖДАМ.какво и на на него ли да му викат трите дроба като на Парк ,трябвало да бяга.Ако цяла Англия беше казала Берба е номер 1 и ний Българите щяхме да кажем че е номер 1 ма сега не е щото сме фурнажийски лопати. Германците го харесаха и нийй да много е добър Тотнам го харесаха и нийй да много едобър ФЕНОВЕТЕ на манчестър не го харесват и нийй нне е добър трябва да бяга като луд.затова че.....сме ЛОПАТИ ФУРНАЖИЙСКИ 100 ГОДИШНИ *evil*
27.03.2009 16:24
А освен това да не говорим колко слаб е Карлос Тевез в момента... Просто не може да му бъде конкуренция!
27.03.2009 16:23
timati, човече ти чуваш ли се?! Знаеш ли колко щеше да взима Бербо ако беше отишъл в Сити? И там наистина щеше да си бара к**а... mitkodan4ev е прав за начина му на игра! Гледайте няколко мача и ще оцените защо е титуляр в европейския и световен клубен шампион! Айде, живи и здрави!
27.03.2009 16:02
timati Всеки си има право на мнение. А и не смятам, че само Бербатов не е във форма напоследък. Това се отнася и за Роналдо. Бербатов е ценен за отбора и колкото и да не го харесват някой хора човека, който го иска там го цени и това е най-важното. А и смятам, че го нагърбват с други задачи на терена, а не точно с реализаторските, което не значи, че не трябва да вкарва естествено, а и да не забравяме, че постоянно гледа да подава, което не е присъщо на една друга звезда в отбора, но затова един отбор е добър, защото играчите умеят да се допълват. Всеки си има и силни и слаби страни. А футбола който играе Манчестър този сезон малко отбори да не кажа почти никои имат да си мечтаят да играят. Това, че последните няколко мача издишаха не значи край. Има и такива спадове и това е нормално, а един отбор можеш да го съдиш след края на сезона. Два мача не определят лицето на един отбор.
27.03.2009 15:38
air_J извинявай,че ти сбърках ника ама бях забравил да смена на латиница като го поправях оооооооопс
27.03.2009 15:36
air_Й ПРАВ СИ!!! и наистина Барби не струва парите,които дадоха за него.Трябваше да остане в Тотнъм и да стане иконата на отбора както можеше да стане.Също така mitkodan4ev искам да ти кажа,че този "спад",както ти наричаш играта му е откакто е отишъл в Мана и според мен това не е никакъв спад,а него сега наистина нищо друго не го интерисува,освен да си зима седмичната заплата и да си бара х*я на пейката,или да го прави на терена.И наистина,ако успеят да вземат тази година шампионата на Англия ще е много *sick* ДОКАТО Барби е в Мана този отбор ще пропада все повече и повече
27.03.2009 15:30
Направо съм изумен от статията. Това да дават пример с Нистелрой. Двама напълно различни футболисти. Единия стои и чака в наказателното, другия се връща и гради. Няма и място за сравнение. Лошо е когато всички смятат, че Бербатов е там за да вкарва и го съдят за това, но аз мисля, че Фъргюсън не взе Митко с точно тази цел, а и позицията на която е поставен ясно показва това и не виждам как може някой хора да са така черногледи. Ако това е професионално изказване и мнение не виждам никаква логика. Как може да се твърди, че даден играч е мързелив след като постоянно се връща назад за да помага, отнема топката и гради атаките на отбора си и то с доста голяма успеваемост при пасовете и без доза егоизъм, защото сме се нагледали на пишман футболисти, които само бягат като луди по терена без грам ефективност, но явно това е цената на уважението.
27.03.2009 15:06
Да головете са малко ама някой от вас гледал ли е мачове на Манчестър.Бербо винаги е поставен на по задна позиция и ролята му предимно е да разпределя топката с прекрасния си поглед и усет към играта, а и мисля, че не е нужно да споменавам, че постоянно се връща да поема топката. Или на кратко казано не играе като типичен централен нападател. Но за жалост се помнят само головете от даден мач, а не начина по който са постигнати, защото смятам, че една голяма част от попаденията се дължат на гениалния поглед и умението да задържа по един доста ефективен начин топката Митко Бербатов. А и да не говорим, че онова леке Роналдо не му асистира в 70% от случаите. Като цяло смятам, че Митко е много полезен на отбора си. А и да не забравяме, че дори и най-добрите футболисти имат спад във формата си на моменти, което е и нормално с оглед на многобройните мачове.
27.03.2009 14:50
air_J, много си прав според мене
*smile*
27.03.2009 14:44
а ве вие нормални ли сте?!?!? виждали ли сте го как играе? тва, че не вкарва не значи че играе лошо МАЛОУМНИЦИ! просто не знам как да го коментирам..аз не го харесвам като играч, обаче не съм го виждал скоро да дава грешен пас за М.Ю.!
27.03.2009 14:43
Според мен Фъргюсън заби на пейката Тевез единствено и само, за да му намали цената, но тия дето му държат правата си настояват за 32 милиона евро, който Интер или Реал са готови да платят на секундата, така че САФ накрая ще се окаже, че си е вкарал жесток автогол с нашият Бербатов, за когото отдавна съм казал, че няма класа за Манчестър Юнайтед, и съм сигурен, че ако Манчестър вземат само шампионата на Англия и нищо друго до края на сезона ще влезе в отбора на трансферните провали. В общи линии от титулярите в Манчестър най-слабите са Бербатов, Парк Джи Сунг и Джон О Шей - поне по мое мнение, с което мое мнение не желая да ангажирам никого, разбира се. Все пак е известно, че в България в момента не е особено популярна позицията да не си фенка на Бербатов, затова и неговите фенки да не ми се нахвърлят, а да приемат, че просто имам алтернативно мнение за него. И да ви кажа честно ме е яд, защото вместо да се превърне в икона за Тотнъм, каквото ще направи друг трансферен провал - Роби Кийн, той предпочете "да печели трофей", както се изрази самият той, а възможноста да не спечели нито един трофей, или само титлата в Англия не е никак малка. *sick*
27.03.2009 14:15
Наистина за нападател, който струва 30 млн. 8 гола в 28 мача не е много добре