Битка Пловдив-София къде да е стадионът

08:48

Битка Пловдив-София къде да е стадионът
Пловдив влиза в битка със София, като настоява националният стадион да е в града на тепетата. "Ще излезе 7 пъти по-евтино, отколкото да се строи нов за 120-150 млн. лева в столицата", заяви вчера зам.-кметът по спорта Георги Титюков, цитиран от "24 часа".

Той съобщи, че е пратил такова предложение до премиера Бойко Борисов и спортния министър Свилен Нейков и шефа на БФС Борислав Михайлов. За каузата бил ангажиран и Христо Стоичков, който обещал да лобира най-големият стадион у нас да бъде в родния му град.

"Нашият е почти готов и разполага с 53 000 места, трябват само 20 милиона, за да бъде завършен напълно", изтъква заместникът на Славчо Атанасов. Според проектанта на съоръжението арх. Валентин Маринов сумата, необходима за окончателното доизграждане, е дори 12 млн. лева.

"В Пловдив климатът е по-добър и е футболен град. Има прекрасни условия за паркиране, тренировъчни игрища, дублиращ стадион, тенис кортове и Гребна база", изброи предимствата Титюков.

Стадион "Пловдив" имал поне 10 плюса и само един минус - че не е в столицата. Но по магистрала "Тракия" за един час щели да пристигат софийските запалянковци, а любителите на футбола от Южна България щели да се придвижват по-лесно до града на тепетата.

Спортното съоръжение се нуждае от доизграждане на трибуните и монтиране на козирки, както и да се довършат залите. Опитите да бъде отдаден стадионът на концесия удариха на камък заради голямата инвестиция. Така две десетилетия не се ползва ефективно. Строителството е спряно през 1989 г.

"А иначе има капацитет, достатъчен за домакинство на финал от Шампионската лига или на Лига Европа например", изтъкна зам.-кметът.

По концепция новият национален стадион с 80 процента козирка над трибуните трябва да се изгради върху 120 декара площ в столичния квартал Враждебна, като се удължи метрото, за да могат феновете по-лесно да стигат дотам.

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

RealMourinho
02.01.2011 15:04

Колкото и да пишете Б.Б. ще каже тежката дума - и 1млрд. да е в София ще е!

tevez_321
24.12.2010 18:32

И естествено софиянчетата трябва да се обадят,да си похвалят селото. А уе не че ми е много важен тоя стадион щото квото и да става ние пловдивчаните имаме най-големия стадион в България нали,а и да ви питам не знам дали помните мача на Ботев и Байерн който се игра на Стадион Пловдив и завърши с победа на канарчетата.Този стадион си има своята велика история. Вие си имате тъпата София,тъпото летище стадион Георги Аспарухов и какво ли не и най вече имате самочувствие. Спрете да се хвалите поне веднъж. Ако Стадион Пловдив стане национален ще се спукате от яд че не е в вашата тъпа софия.

Mario_Cska
24.12.2010 16:44

Нека стадионът се направи в Пловдив, нали Б.Михайлов иска да домакинства на световно за юноши. Стадионите в София са гробници, не е ли го срам Гигов(води се милионер), да види стадиона в кв. Надежда на какво прилича...Великият собственик на Локо Сф отива ли му този стадион на Майбаха.....

mutata
24.12.2010 16:13

Жика, може и да не са 25-30млн евро, ама със сигурност са над 20млн евро.
Ти на тези кьорфишеци дето ги хвърлят пловдивските кметове ако вярваш, значи си будала моето момче. *erm*
За парите дето те са ги споменали не може да се направи само покрива на такова съоръжение. Те са започнали на времето да му правят нов паянтов покрив, амо ако целия стадион се покрие с такъв, вярвай ми че 80% от трибуните няма как да бъдат покрити.

Jikata_RM
24.12.2010 16:06

Каза mutata, като един виден архитект-инженер, и дори успя да изчисли, че трябват 25-30 милиона *lol*

mutata
24.12.2010 16:02

А и София няма 2 летища
Има едно, което има трафик от 2.5-3млн души на година
Тъй че не се правете и софиянци на супер град, с голямата инфраструктура и т.н. *lol*

mutata
24.12.2010 15:58

Толкова глупости в една статия, казани от един човек, не бях чел до сега. Първо че ст. "Пловдив" има капацитет от 48 000 места, ама без седалки, следователно при един ремонт ще бъде намален до около 40 000 места. Този капацитет пък от своя страна не е достатъчен за домакинство на финал на ЛЕ, защото за такъв финал се иска стадион с 50 000 места. А тоя глупак ми говори за домакинство на финал от ШЛ *lol*
12-20млн лева за завършването на този стадион? АБСУРД! Най- малко 25-30млн евро ще излезе ремонта му. То тази саборетина се нуждае от покрив (но не от ламарини), нов терен с хубава дренажна система, осветление, ел. табла, създаване на ВИП места, още множество ремонти на интериор и екстериор.*sick*
Също така не знам къде е по- възможно да се напълни стадион: в София с 1.5млн жители, или в Пловдив с 400хил жители. *thumb_down*

tazcho
24.12.2010 15:52

Тва че има "голямо" летище в София нищо не означава, оттам си излизаш на цариградско и за 1 час си в Пловдив. Мачовете на Левски в ШЛ се праскаха, защото идваха хора от цялата страна да ги гледат( не само фенове на Левски). Ако се оправи стадиона в Пловдив ще имаме ОЩЕ един голям и хубав стадион в България. Хора от цяла България ще им е доста по-близо да отидат до Пловдив, отколкото до претапканата София, кадето задрастванията са уникални! Стадиона в Пловдив няма да се позлва евентуално само за мачове на националния а и от всички пловдивски отбори. А това кадето ни наричате провинция, ае моля ви се с тея СЕЛСКИ изказвания, няма нито един КОРЕНЯК софиянец, който да каже "ДА преварнахме се в едно голямо село". И сме били И-кали, чакайте малко се селянчета мрасни, вие да не мислите, че говорите правилно *lol* , а ония мрасен селянин кадето пък казва, че сме говорили МЕКО, мека ти е оная работа БАТЕ, незнам само кой пловдичанин си чул да говори меко ...

biserms
24.12.2010 15:28

"а провинция не е местожителство, а манталитет." Ами ти току що си показа селския манталитет...Да съм казал нещо лошо за Пловдив ? НЕ.Да съм казал нещо хубаво за София ? НЕ.Казвам нещата такива каквито са - София е столица с близо 2млн. жители и е нормално стадиона да е там.Не съм оценявал градовете по стойност, а по административно делене, но както ти самият каза "провинцията е манталитет".Е честито ти го показа. *thumb_up*

stoqn_937
24.12.2010 15:28

Абе хора в Пловдив е 100 къти по-добре.Стадиона винаги ще е пълен,а и хората от Асеновград, Пазарджик, Карлово, Стара Загора и др. им е мн по близо.В София на мач от А гр. се събират мах. 10 000.А на мач на Ботев във В гр. се събират ПОНЕ 10 000.Направете си сами изводите.

BoBi_Levskara
24.12.2010 15:00

А неможе ли ако на този стадион щом м трябват само 12 милиона да се дадаът, а щом за нов стадион трябват 120-150 милиона да го направят за 120 примерно.И така ще имаме 2 идеални стадиона в 2-та най-големи града.Но тъй като депутатите само ЛАПААТ, ЛАПАТ И ЛАПАТА И ЛАПАТ И ЛАПАТ, това едва ли ще стане.Но иначе би било прекрасно.

milan11
24.12.2010 14:48

*lol* EЙ, простак нещастен! За каква провинция говориш?! София е столица , защото има присъединени 100 села, и въобще не е за столица , ако трябва да си говорим още БЕЗСПОРНИ ИСТИНИ.Тия грозни сгради, а провинция не е местожителство, а манталитет.Пълно е със Софиянци със 100% селски манталитет. Путьо е ела да видиш какви сгради и пътища имаме. София се УПРАВЛЯВА ОТ ПЛОВДИВ. *lol* *party* *thumb_up*

biserms
24.12.2010 14:11

Много по-добре е да е в София и ще ви кажа защо.Стадионът в Пловдив си го има и след време може да се обнови с много по-малко средства.Нека използваме сега като има шанс да се построи един ИЗЦЯЛО НОВ модерен стадион в България, стига с тия реконструкции и простотии.А и е редно националния стадион да е в Столицата, а не в провинцията *beer*

ManUtdTillidie
24.12.2010 13:58

Много ми е интересно как сте сигурни че ще е пълен стадиона ?! Иначе ако ще спести пара по-добре там а и ще си имаме два добри стадиона.

Atletiko93
24.12.2010 13:55

в Пловдив винаги щял да бъде пълен стадиона...моля ви, познавам го това чувство, ама еуфорията ще мине за кратко. Вие какво мислите? Че ние не сме пълнили стадиона на всеки мач ли? Нямаше празно място! Левски кат напълнят Б сектор, ЦСКА кат са в Г, разни пенсии в А и неутралните фенове на футбола в В и всичко беше 100%. Обаче сега с тази несериозна игра от страна на националите...как очаквате да станат нещата? Софиа наброява вече 1.8 млн човека и мисля, че ни е много по-лесно да се съберем 50хил. И между другото *smile* това е първата тема, в която фенове на Левски и ЦСКА са единодушни и единни *lol*

betelina
24.12.2010 13:25

дано да е в Пловдив винаги ще е пълен стадиона

zonone
24.12.2010 13:15

zodaka *lol* *lol* Само да те питам като в София или кадето и да е има литища някои е примрял да дойде от чужбина специално за мач с-у нац.отбор (еденични случей в тази криза).От финансова гледна точка е по добрия вариант да се подобри не този стадион,но които и да е в България,нали точно сега е момента да даваме над 100 милн евро за нов стадион.И какво като се пука по шевове пример с-у Ирландия,където и да играе нац.отбор съм сигурен,че няма да има по малка подкрепа.
П.С НЕДЕЙ ДА ОБИЖДАШ НЕ САМО ПЛОВДИВ НО КОЙТО И ДА Е ДРУГИ БЪЛГАРИСКИ ГРАД ,ПРОЧЕТИ МАЛКО ИСТОРИЯ ЗА ГРАДА И ФАКТИ ТОГАВА ПАК ГО КАЖИ СЪЩОТО НО НЕ ПРЕД КОМПЮТЪРА,А НА ЦЕНТЪРА НА ПЛОВДИВ ДА ТЕ ВИДИМ КАКАВ МАЛЪК ЛИГЛЮ СИ.

lucky_one
24.12.2010 13:15

ludman1 напълно съм съгласен с теб доста тъпо изказване на колегата по доло! София не е центъра на света! Видяхме на последния мач на националите колко хора имаше. Софиянците нямало как да стигнат?! Що за простотия тая магистрала за какво е да се ходи само на море ли?! Пловдив е едно много по-добро място ще идват хора от цяла България или поне от по футболните градове. И при положение, че могат да се спестят толкова пари не знам правителството какво толкова се чуди (нали сме в криза), гледа коя заплата да замрази кой данък да вдигне. Всички тия 120-150млн. ще паднат върху плещите на обикновенния данъкоплатец ама за тва няма кой да се сети нали? Извън темата чудно ми е какво е мнението на "най-великият" ни икономист С. Дянков...

ludman1
24.12.2010 13:05

zodaka ти си супер тъп! По новата магистала от София до Пловдив ще се стига за 1 час. И нали все няма пари и се правят някакви планове за спестяване на пари , ето този стадион е почти готов още 12 милиона и става идеален ,а за нов 150 милиона ! Ако почнат да правят нов ще е поредната издънка на това правителство!

zodaka
24.12.2010 12:49

В никакъв случай в този селски град дето ми говорят на миеко!Вярно,че в цяла има 7 милиона души,но да си признаем,че София е най-удобното място.Първо,че е столица.Второ,че има две летища и хора от целия свят могат да идват.И в Пловдив има,но е малко и не обслужва толкова полети.Трето,ако го направят в Пловдив ние софиянците как ще стигнем до там?И не съм съгласен,че само в Пловдив се пълнат стадионите.Вие били ли сте на мач на Левски примерно от Лига Европа или Шампионска лига.Явно не сте!Стадиона се пука по шевовете.Сега на мача с Мухата Цецка същата работа ще бъде може би не чак по шевовете,но ще бъде доста пълен.Затова аз мисля,че този стадион трябва да се направи в София и Васил Левски да стане официално на Левски поне за евротурнирите тъй като 25 000 капацитет е малко,но пък 32-3 000 си е нещо вече!Спомням си мача с Ирландия.Невероятна атмосфера.Мисля,че 35 000 бяха на стадиона!Извод: Стадион в София и БЪЛГАРИЯ НАД ВСИЧКО!!!!!!

stoqn_937
24.12.2010 12:40

ако е в Пловдив всеки път ще е пълен *party*

BoBi_Levskara
24.12.2010 12:24

Срамота е такъв голям стадион толкова години да стои празен, като някакъв паментик по скоро.Мисля че това било бил много по добър вариант.И все пак извън София живеят 5-6 милиона души.Така че София не е цяла България.

sakata17
24.12.2010 12:07

Ако е в Пловдив най-голямото предимство е ,че стадионът ще се пълни всеки мач. Хора не само от Пловдив ще идват ,а и от Стара Загора и други близки по-големи градове...В София ходят има няма 2-3 хиляди фена и още толкова от другите крайша на БЪлгария т'ва е смешно *thumb_up* Пловдив има традиций в спортно отношение до като в София са създадени изкуствено и в момента пак искат да го направят с новия национален стадион ако е там...Дано най-великия футболист на България ,Стойчков си свърши работата. Той обича Пловдив

daneto_real_
24.12.2010 11:00

Направът ли го в Пловдив,всички от градът под тепетата ще избухнем и всеки мач стадионът ще е пълен. *thumb_up*

idol_bg
24.12.2010 10:49

За всички е ясно че това е най-далновидното решение.Но на мен също ми е ясно,че в България никой не мисли далновидно.И не съм съгласен с понятието "национален" стадион.Не се сещам в някои от големите футболни нации да има национални стадиони и те задължително да са в столицата.Световните шампиони от Испания например,не помня от кога не са играли мач на Бернабеу.Почти всеки техен мач е на различен стадион.В Испания такова нещо като национален стадион няма.Същото е и в Италия.Скуадрата много отдавна не играят мачовете си само на Олимпико в Рим.Мачовете на Бундестимът пък се играят на Алианц Арена (предимно),но Мюнхен не е най-големият град и не е столица,нали?И в Португалия ситуацията е същата.Просто няма смисъл, а и е разхищение да се инвестира в нещо което ще се ползва 5-6 пъти в годината.Жив пример за подобна глупост са французите.Построиха Стад дьо Франс,специално за Световното през 1998,като идеята беше след първенството да използват съоръжението за мачовете на нац.отбор.Сега си хапят задниците защото това нещо се ползва 5-6 пъти в годината,а харчи ток колкото един малък град.И от него само разходи имат и се чудят сега какво да го правят.

Notlike
24.12.2010 10:25

Ехе, а разрушиха стадион Гагарин във Варна, дето щеше да има умопомрачителен капацитет...

nasko_di
24.12.2010 09:33

направетего не си давайте напразно парите за нов *tongue*