Вижте подробности около мистериозните фланелки на Северна Корея

14:21
Вижте подробности около мистериозните фланелки на Северна Корея
Националният отбор на КНДР изигра първия си двубой на световно първенство по футбол след 1966 г. Съставът на Ким Йон Хун загуби с 1:2 от Бразилия, като показа стабилна игра в защита. Появата на азиатските футболисти на терена сложи на масата последното парче от пъзела около мистериозните фланелки на тима.

Почти до началото на световното мнозина любители на футбола като Ричард Смит си задаваха въпроса коя компания ще доставя екипировката на корейците. И никой не можеше да даде убедителен отговор. Смит управлява Subside Sports - фирма, която продава спортни стоки в Ексетър, Англия. Той направил всичко възможно, за да си осигури няколко фланелки на КНДР, които да продаде. "Нашият пазар е за колекционери. Те искат фланелки, които никой друг няма", коментира наскоро Смит, цитиран от австралийското издание "Фокс спортс". И коя фланелка би била по-желана от най-тайната?

Търговецът заяви, че би поръчал хиляда фланелки на КНДР, стига да разбере откъде. Дори в срещите от подготовката си за световното корейците скриха името на компанията, която ги облича. Нещо, което е абсолютно непознато за комерсиалния свят, в който властват "Адидас" и "Найки". През последните години и в квалификациите за това световно първенство играчите на КНДР носеха екипи на китайския производител Hongxing Erke Group. Договорът с компанията изтече и не беше подновен, като корейците не обясниха защо.

Седмица преди началото на турнира в Южна Африка в приятелската среща с Гърция съставът на Ким Йон Хун беше облечен с фланелки и гащета на испанската Astore. Директорът по продажбите на компанията Мишел Гонят каза, че фирмата няма договор с футболната асоциация на КНДР. Той поясни, че Astore е продала на китайски посредник фланелки без отличителни знаци на който и да е национален отбор.

Така се стигна до официалното появяване на корейците с екипите на Legea. Италианската компания е сключила четиригодишен договор с КНДР на стойност 4 млн. евро според информацията на маркетинг директора на фирмата производител Даниеле Настро, цитиран от "Бизнес уик". Генералният секретар на корейската асоциация Кан Хон Ри потвърди за договора, без да говори за финансовите параметри.

"Може би това е знак за начален капитализъм", коментира Джим Хоър - пенсиониран британски дипломат, работил в Пхенян. Той добави, че въпреки че западните футболни първенства не се излъчват от медиите в КНДР, отговорните лица "би трябвало да са наясно за цената на спонсорството в спорта". В момента Англия получава по 34 млн. евро на година от договора си с "Умбро", която е собственост на американския гигант "Найки". Това поставя британците на първо място сред всичките 32 отбора на световното според класацията на Sport + Markt AG.

В момента КНДР печели колкото отбор от долната част на класирането във Висшата лига, твърди известният специалист проф. Саймън Чадуик от университета в Ковънтри. Ри призна, че намирането на спонсор е трудно. "Ако то не носи продажби, няма смисъл", каза той в интервю за японска медия.

След изтичането на договора с китайската Hongxing Erke Group от КНДР са преговаряли с производители на спортни стоки от Мексико и от някои европейски страни, но до сделка не се стигнало. След това корейците отхвърлили първия модел, предложен от Legea, защото не харесали модерния дизайн, включващ бяла лента на гърдите. "Като хора ние не харесваме бутиковите модели. За домакинските мачове ще използваме бели фланелки, които приемаме за благородни и това се отразява на духа ни. При гостуванията ще сме облечени в червено, което присъства на знамето ни. То също така символизира страстта и сърцето. Опростеният дизайн изразява това по-ясно", обясни Ри.

Целта на Legea е да стане познаваема марка по света. Според проф. Чадуик спонсорството на италианската компания може да й се отрази отрицателно. "Хората могат да спрат да си купуват стоки от тази фирма, ако преценят, че тя подкрепя диктаторския режим." Скот Снайдер, директор на центъра за Американско-корейска политика във Вашингтон, направи интересно сравнение: "Това е все едно в момента да станеш спонсор на Тайгър Уудс." Настро отговори, че "на световното няма място за политика". Маркетинг директорът на Legea дори призна, че като част от сделката е обещана премия от 10 млн. евро на КНДР, ако отборът стане световен шампион. "Това вероятно няма да помогне", каза Настро.

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация

Коментари

kolio_vg
18.06.2010 16:48

Аз имам спортна блуза на Legea и мога да кажа,че е много добра,кат ритам загрявам с нея и принципно е много добра,нито впарва,нито ти е студено,ако намеря други стоки на тази марка бих си купил *wink*