30 000 деца спортуваха през май с \"Аз обичам спорта\"

15:19
30 000 деца спортуваха през май с \"Аз обичам спорта\"
Около 30 000 деца, организирани в над 300 прояви в повече от 160 общини взеха участие в националната кампания на Министерството на физическото възпитание и спорта и Българския спортен тотализатор "Аз обичам спорта".

С помощта на редица институции от държавната и местната власт, спортните клубове и българските спортни федерации, домовете за деца, лишени от родителска грижа и училищата, май се превърна в Месец на българския спорт.
Кампанията помогна за приобщаване чрез спорт на българчета, живеещи в чужбина, ученици от малцинствени групи, социално зависими хора и такива в неравностойно положение. Бе обърнато особено внимание и на хората с увреждания, които взеха активно участие в спортните занимания. Инициативата бързо доби популярност и през целия месец с МФВС се свързваха представители на общински администрации и кметства, които изявяваха желание да получат логото със спортуващото човече Здравко – талисман на кампанията, за да организират сами по места спортни състезания. Министерството на физическото възпитание и спорта срещна изключителна подкрепа от Регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве (РИОКОЗ), Държавната агенция за закрила на детето и Регионалните инспекторати по образованието на Министерството на образованието, младежта и науката. Подкрепа, която получихме, ни амбицира в бъдеще да обмислим разширяване обхвата на "Аз обичам спорта", за да покажем, че спортът е алтернатива на агресията, затлъстяването, обездвижването и застояването пред компютрите, както и на вредните зависимости от алкохол, цигари, наркотици.

Изключително сме благодарни на именитите български спортисти Мария Гроздева, Румяна Нейкова, Детелин Далаклиев, Йордан Йовчев, Евгения Раданова, Петър Стойчев, Любо Ганев, Георги Велинов, Георги Петков, Георги Младенов, Тодор Стойков, Иван Лилов, Александър Янев, които застанаха зад идеята на МФВС и БСТ. За да популяризират спорта и активния начин на живот сред подрастващите част от лицата на кампанията проведоха часове по физическо възпитание в различни училища на страната. Много бързо "Часът по физическо" спечели привърженици сред децата и техните семейства, защото чрез забавление и игри учениците усвоиха нови спортни умения. Те се запознаха със своите идоли, които ги мотивираха да заобичат спорта и с удоволствие да се връщат на спортните площадки. Затова планираме тези часове да продължават през цялата година.

Истински фурор предизвикаха песента и клипът "Животът е игра", които Getto Productions направиха по поръчка на МФВС и БСТ. Само за една нощ парчето събра 50 000 гледания във VBOX, в момента е с повече от 200 000 посещения в различни интернет сайтове и атакува челните места на класациите в музикалните телевизии. Днес и утре в Свиленград ще се проведе последното масово събитие от кампанията – финалната фаза на футболния турнир "Искам да бъда".

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация