Макс Верстапен трепери до самия финал, но спечели петата си победа от началото на сезона, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Емилия-Романя.
Третият пореден успех на световния шампион на „Имола“ дойде след един страхотен финал, в който той бе притиснат здраво от Ландо Норис, който въпреки малко по-старите си гуми за нула време стопи пет секунди на нидерландеца. С влизането в мръсния въздух обаче напредъкът на пилота на Макларън бе спрян на дистанция от 1.5. В заключителните етапи британецът пробва ново повишаване на темпото, но времето не му стигна и той завърши на 0.7 зад Верстапен на второто място.
Старт на състезанието - Отлично потегляне за Верстапен, който не срещна особени затруднения срещу Норис в дългия спринт до "Тамбурело" и остана начело. Без промени в топ 6 и без контакти в първите завои.
1/63 - Верстапен отвори аванс от близо секунда в първата обиколката.
2/63 - Верстапен успя да се откъсна на повече от секунда пред Норис, който обаче нямаше същия късмет срещу Леклер и монегаскът разполагаше с DRS на старт-финалната права.
3/63 - С много силна обиколка и Норис извади Леклер от своята DRS зона, за да може да се фокусира върху Верстапен, който оставаше на малко над секунда пред британеца.
5/63 - Верстапен започна да повишава темпото си в опит да пречупи Норис, чийто пасив вече набъбна до почти две секунди.
6/63 - Норис отговори на повишеното темпо от страна на Верстапен и също увеличи своята скорост, дублирайки времената на световния шампион.
8/63 - Сайнц трябваше да започне да се отбранява срещу атаките на Пиастри, който се доближаваше много опасно до пилота на Ферари в спирането за "Тамбурело".
По-назад спиранията в бокса започнаха, след като Албон, Гасли и Ботас посетиха своите механици. Албон и Ботас стартираха със средно твърдите сликове, докато Гасли започна с меките. И тримата преминаха към твърдите смеси, с които на теория да изкарат до финала.
9/63 - Веднага след спирането си в бокса Албон бе уловен от камерите да се движи с ниска скорост. Тайландецът съобщи по радиото, че една от гумите му не е закрепена коректно.
10/63 - Авансът на Верстапен достигна 2.8 пред Норис, който водеше с 1.9 пред Леклер. Зад тях Пиастри продължаваше да притиска Сайнц за четвъртото място.
14/63 - Пилотите от дъното на топ 10 направиха своите спирания. След тях Хюлкенберг загуби позиция от спрелия обиколка по-рано Цунода, но остана пред втория пилот на Рейсинг Булс Рикардо. Преди тези стопове Хюлкенберг бе осми пред Цунода, Перес, който стартира с твърдите, и Рикардо.
15/63 - Отпред Норис не успяваше да поддържа темпото на Верстапен и вече бе на 5.0 зад световния шампион. Авансът на пилота на Макларън пред Леклер бе паднал до 1.2.
18/63 - Перес излетя от пистата на "Риваца 1", но продължи, запазвайки позицията си пред Строл. Тази екскурзия на мексиканеца в зоната за сигурност му коства около пет секунди, което може да се окаже фатално в битката му с Цунода, Хюлкенберг и Рикардо.
21/63 - В края на първата третина от дистанцията Верстапен водеше с 6.5 пред Норис, който на свой ред поддържаше преднина от 1.2-1.5 пред Леклер. На 4.4 зад монегаска бе и Сайнц, който продължаваше да има Пиастри точно зад себе си.
22/63 - Норис стана първият от пилотите в челото, който влиза в бокса, за да премине от средно твърдите към твърдите сликове. Британецът се върна на пистата на седмото място, точно зад Перес, чиито гуми бяха на 22 обиколки.
23/63 - Обиколка след съотборника си и Пиастри посети механиците на Макларън, за да премине към твърдите сликове.
24/63 - Норис се справи сравнително бързи с Перес, изпреварвайки мексиканеца с лекота на старт-финалната права.
В края на обиколката Верстапен също влезе в бокса, малко след като получи черно-белия флаг за нарушение на границите на трасето. Нидерландецът също така имаше затруднения с намаляването на скоростта до 80 км/ч и блокира предните си гуми точно преди линията, която дава начало на ограничението на скоростта в бокса.
25/63 - Леклер в бокса за смяна на средно твърдите с твърдите гуми, монегаскът се върна на трасето на шестата позиция, за да Норис и Перес, но пред Пиастри. Разликата между Леклер и Норис бе 4.2 секунди в полза на пилота на Макларън.
26/63 - Хамилтън с втора грешка на "Аква Минерале" този уикенд, но този път седемкратният шампион само мина през чакъла, без да се завърта.
27/63 - Леклер и Пиастри изпревариха Перес. Монегсакът стори това в спирането за "Тамбурело", а Пиастри атакува във "Вилньов" и малко или много Перес му отстъпи позицията, тъй като бе с много по-стари гуми.
Сайнц посети механиците на Ферари, за да премине към твърдите гуми и се върна на пистата малко зад Перес, но пред спрелия по-рано Ръсел.
30/63 - След като прекара две обиколки зад Перес Сайнц се върна в топ 5 с едно малко по-трудно от очакваното изпреварване в "Тамбурело".
Пред тях Пиастри влезе в DRS зоната на Леклер в борбата за третото място, но монегаскът беше с по-свежи гуми и се доближаваше до Норис с по 0.2-0.3 на обиколка.
32/63 - След преполовяването на дистанцията Верстапен водеше с 6.8 пред Норис, чийто аванс пред Леклер бе 2.9.
38/63 - Перес най-накрая посети бокса, за да смени твърдите сликове, с които стартира, с чисто нови средно твърди такива. Мексиканецът се върна на пистата на 11-то място, на само 1.8 зад Рикардо, чиито твърди гуми бяха на 26 обиколки.
40/63 - След няколко обиколки, в които Леклер умишлено контролираше темпото си, монегаскът отново увеличи скоростта си и започна да стопя пасив си спрямо Норис, като разликата между двамата падна под 2.0.
По-назад с две бързи изпреварвания с новите си гуми Перес стигна до деветото място, след като се справи с Рикардо и Хюлкенберг.
42/63 - Перес не срещна особени затруднения и с Цунода, за да заеме осмото място, което изглежда е програма максимум за пилота на Ред Бул днес, тъй като пасивът му от Хамилтън е близо 30 секунди.
43/63 - Леклер стопи пасива си спрямо Норис на по-малко от секунда и вече разполагаше с DRS в битката с британеца за второто място. Пилотът на Ферари имаше и гуми, които бяха с три обиколки по-свежи от тези на неговия съперник.
48/63 - Грешка на Леклер на "Алта", която го отдалечи на две секунди от Норис в битката за втората позиция.
51/63 - След неточността на Леклер Норис увеличи темпото си и отвори аванс от над 3.2 спрямо монегаска. Това повишаване на скоростта от страна на Норис си личеше ясно и от факта, че неговият пасив спрямо Верстапен падна до 4.5 секунди.
53/63 - Ръсел с изненадващо второ влизане в бокса, което му коства позиция от съотборника му Хамилтън, но даде шанс на британеца да атакува най-бързата обиколка.
54/63 - Разликата между водачите падна до 3.1, като само в 54-я тур Верстапен загуби повече от секунда от Норис.
57/63 - Авансът на Верстапен падна до 1.6 пред Норис.
58/63 - Две леки неточности на Норис в "Тамбурело" и "Вилньов" костваха на британеца 0.3, но въпреки тази загуба неговият пасив се запази на 1.6 пет тура преди финала.
60/63 - Още 0.2 в актива на Норис, който се доближи на само 0.4 от използването на DRS.
61/63 - Верстапен се оплака, че зарядът в неговата батерия почти е свършил.
63/63 - Норис не успя да влезе в DRS зоната на Верстапен преди последното минаване през цялата старт-финална права.
Край на състезанието - Верстапен удържа Норис за петата си победа през зоната, Леклер заради тифозите с трето място и подиум на "Имола".
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация