Кристиано Роналдо продължава да бъде най-популярният футболист в Китай, а Барселона води в класацията сред клубовете, сочи годишният доклад "Червеното килимче", изготвян от дигиталната маркетингова агенция "Мейлмен". Португалският нападател заема първото място пред Лионел Меси и Неймар за втора поредна година. Според доклада, популярността на футболистите сред китайското население е спаднала с 15 процента от 2019 година.
Роналдо обаче е един от малкото, който продължава да привлича последователи в Уейбо и други социални сфери. "Много съм доволен от това. Наясно съм колко съм популярен сред феновете в Китай и за мен означава много, че оглавявам тази класация за втора поредна година", заяви Роналдо.
Барселона води в класацията при клубовете, изкачвайки се от пето място и заменяйки Реал Мадрид. Челси е на трето място по популярност в Китай, след като "сините" от Лондон изпревариха най-успешните исторически английски клубове Манчестър Юнайтед и Ливърпул.
Мърсисайдците, Арсенал и Байерн Мюнхен не посетиха Китай по време на предсезонните си подготовки и интересът към тях е спаднал. Висшата лига очаквано е най-гледана и следена от китайците. Английското първенство притежава и най-добрия договор за телевизионни права с местните телевизии, които плащат 564 милиона лири за излъчването на мачове в рамките на три сезона. В доклада се добавя, че Арсенал и Националната баскетболна асоциация (НБА) са научили важен урок, след като някои техни действия в социалните мрежи имаха негативно влияние в страната. Плеймейкърът на "артилеристите" Месут Йозил критикува Китай за отношението си срещу уйгурските мюсюлмани, а генералният мениджър на Хюстън Рокетс - Дарил Мори, подкрепи про-демократичните протести в Хонконг.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация