Стратиева: Продължавам да се състезавам, искам да се доближа до времето на мъжете

11:16
Стратиева: Продължавам да се състезавам, искам да се доближа до времето на мъжете

Екатерина Стратиева е най-добрата българска състезателка по автомобилен спорт и единствената, която е на европейско и световно ниво. Преди по-малко от две седмици 37-годишната състезателка спечели третата си титла от Европейския рали шампионат (2014, 2015, 2019 г.), превръщайки се в първата жена с подобно постижение. Стратиева и нейният навигатор Георги Аврамов печелят Рали Унгария, след като основната им конкурентка Набила Тейпар от Великобритания отпада заради голямата разлика, която българският отбор прави.

„Унгария беше последният кръг от Европейския шампионат. Беше много трудно състезание, целият уикенд валя дъжд. Последният етап беше 27 километра и е може би най-трудният в живота ми. Валеше дъжд, а впоследствие се появи и мъгла и определено караш на сляпо. Благодарение на опита, който съм натрупала през годините, успяхме да се запазим и направихме едно добро каране. Изглежда, когато ми е трудно и тежко, най-много успявам да се концентрирам“, заяви Стратиева в интервю за БГНЕС. Тя се съревновава с още три участнички в това състезание, но успява да надделее и по този начин натрупва необходимите точки за първото място и титлата.

„Тази беше може би най-приятната от трите титли“, признава шампионката. „Отидох в Чехия (първото състезание, в което участва през сезона; б.р.) след тригодишна пауза извън ралито, но там видях, че наученото не се забравя. Първоначално не мислех, че мога да се справя с Набила, но след няколко етапа бях пред нея и това ми даде силата да повярвам, че още мога да го правя. Това е, което ме мотивира“, допълва Екатерина Стратиева.

2019-та предложи много изпитания пред българския автомобилизъм и не мина без скандали. Спортното министерство отне лиценза на старата федерация БФАС, тъй като й бяха снети правата да развива международна дейност. Създадена бе новата Автомобилна федерация на България (АФБ) и това доведе до отшумяване на напрежението.

„Ние докато не се обединим всички и не повярваме и поискаме спортът да тръгне, няма да станат нещата. Това не се отнася само за нашия спорт, а за спорта като цяло. Така е и в държавата – всеки дърпа нещо нанякъде, спъва, пречи нещата да се случат“, каза Стратиева.

„Имаме новата федерация, която е с подкрепата на СБА (Съюз на българските автомобилисти; б.р.) и ФИА (Международната федерация; б.р.). Това е ново начало и вярвам, че ще успеят да спазят принципите и законите. Дано направят нещо повече. Винаги съм казвала, че ще помогна с каквото мога. Това, което съм видяла и научила навън, все пак не е малко. Аз не го правя, за да се изтъкна, а защото ми е мъчно за този спорт и знам какво очакват състезателите“, допълва тя.

„Видяла съм много негативи неща свързани и с министерството на спорта. От тях в продължение на няколко години получавах субсидия заради резултатите ми, а хора, които влязоха в БФАС (старата федерация; б.р.) направиха всичко възможно тези субсидии да бъдат спрени. От няколко години нашият спорт не се подпомага от министерството. Аз обаче гледам напред и с каквото мога съм готова да помогна“, каза още Екатерина Стратиева.

Успехът от тази година мотивира още повече българската състезателка, която не смята да спира дотук. През 2019-та тя участва в Европейския рали шампионат с отбора на Сентелок Рейсинг към Пежо, който стана отборен победител при конструкторите.

„Отборът е на много високо ниво, в него работят около 30 човека. Догодина искам отново да работя с тях, защото видях професионализъм във всичко – режим на хранене и т.н., и това работи“, признава още Катя Стратиева.

„Сега започва организацията за 2020-та година. Майка ми ме попита ти вече няма ли да приключваш, а аз и казах, че ще направя 100 старта, а от стотния започвам да ги броя назад“, заяви с усмивка Катя. „Гладът и зарядът за каране и развитие в момента е много голям и искам да продължа да се състезавам. Надявам се да запиша 5-6 старта в Европейския рали шампионат, но моята цел ще бъде не толкова нова титла при жените, а да се доближа като време по-близо до мъжете. Знам, че с по-голяма зимна подготовка това не е невъзможно“, завърши амбицирано европейската шампионка по автомобилизъм. 

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация