Леклер и Ферари триумфираха на "Монца"

07:11
Леклер и Ферари триумфираха на "Монца"

В днешната Гран При на Италия Шарл Леклер донесе първата победа за Ферари от 2010 година насам. Младият монегаск записа втора поредна победа от началото на сезон 2019 и върна надеждите у феновете на Скудерия за нещо повече тази година. Последните обиколки бяха много тежки за Шарл, който първо се отбраняваше от атаките на пилотите на Мерцедес – Люис Хамилтън, а в самия край и от съотборника му Валтери Ботас.

Грешки и на двамата пилоти на шампионите обаче помогнаха на Леклер да стигне до победата пред италианските тифози, изпълнили до краен предел трибуните на пистата "Монца". След тези неточности и на двамата Валтери финишира втори, а едва трети остана Хамилтън.

След вчерашната куриозна квалификация на легендарната писта “Монца” пилотът на Ферари Шарл Леклер стартира от първа позиция в днешната Гран При на Италия. Втори бе голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън. 
Трети бе съотборникът на Хамилтън в Мерцедес Валтери Ботас, който пази гърба му от другия пилот на Ферари Себастиан Фетел. Германецът не успя да се ориентира добре в хаоса на вчерашната квалификация и трябваше да стартира от четвърт позиция.

На старта лидерът Леклер потегли добре, запази позицията си и не позволи да бъде атакуван от втория Хамилтън. Трети остана Валтери Ботас, а Фетел бе изпреварен от Нико Хюлкенберг, но веднага след няколко завоя германецът си върна четвъртата позиция.

Зад лидерите в дъното на колоната Макс Верстапен допусна сериозна грешка на спирането за първи завой. За да избегне удар, холандският пилот на Ред Бул мина през зоната за сигурност и повреди предното си крило. Макс мина през бокса за смяна на аеродинамичния елемент и се върна последен в колоната.

В 7-ата обиколка Фетел допусна грешка в “Аскари” и се завъртя. Пилотът на Ферари се отърва, без да се удари в предпазните мантинели, но германецът се върна изключително опасно на питата, засече Ланс Строл от Рейсинг Пойнт, който направи всичко по силите си да избегне тежък удар и само закачи леко предното крило на Фетел. Пилотът на Ферари влезе в бокса за смяна на предно крило, като престоят му бе 10.5 секунди, и се върна на пистата с твърдите сликове на Пирели на последна позиция.

В 13-ата обиколка съдиите на ФИА решиха да накажат Фетел с десетсекунди престой в бокса заради опасното му връщане на пистата в седмата обиколка на надпреварата. Така шансовете на Себ за качване на подиума се изпариха и сега борбата му до финала ще бъде някак си да стигне до зоната на точките.

В 20-ата обиколка Хамилтън реши да влезе за първи път в бокса за нови гуми преди лидера Леклер. Пилотът на Ферари веднага отговори в следващата обиколка, за да не позволи на Люис да мине пред него при връщането му на пистата. Така и стана и младият монегаск запази лидерството си след бокса с твърдите гуми.

Хамилтън започна да настига Леклер и в 23-тата обиколка се стигна до атака. Британецът атакува от вътрешната страна, но Шарл затвори траекторията и избута Люис в зоната на сигурност. Не се стигна до повреди и за двамата, а само до загубено време от пилота на Мерцедес. Съдиите на ФИА решиха да покажат черно-бял флаг на Леклер, с което само го предупредиха да не повтаря това действие, без да го накажат за случилото се.

В 43-тата обиколка Хамилтън в преследването на лидера Леклер допусна сериозна грешка на спиране за шикана и мина напряко през него. Така Люис освен че не успя да изпревари пилота на Ферари, загуби втората позиция от съотборника си Валтери Ботас.

До финала Ботас допусна груба грешка на спирането за шикана и това му отне шанса да атакува Леклер в последната обиколка и да изтръгне победата от ръцете на пилота на Ферари. Така Шарл спечели втората си победа след тази в Белгия, но днешният триумф в Италия е много по-ценен за него, за отбора и за всички фенове на Скудерия по целия свят.

Булевард

За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!

Регистрация