Световната централа по футбол проучва възможностите да използва паузите, в които се преглеждат спорни ситуации с VAR (видео асистент-съдия), като източник на допълнителни приходи от реклама, съобщава вестник "Файненшъл Таймс".
Твърди се, че сериозна бройка фирми вече са се свързали с ФИФА с молба да им бъде предоставена възможност да рекламират продуктите си по време на непланираните прекъсвания на играта, когато главния съдия търси помощ от ВАР.
По време на Световното първенство по футбол през 2018-а година в Русия за използването на помощ от стаичката за ВАР са отделени общо 27 минути за всички мачове ефирно време. А стойността на една минута ефир за рекламодателите на големи футболни форуми може да достигне до 600 хиляди паунда, така че подобни приходи за ФИФА изобщо не са да подценяване.
Тестването на системата с ВАР беше одобрено през 2016-а година. Година по-късно тя се изпробва на турнира за Купата на конфедерациите, а през 2018-а година беше въведена и за мачовете на Световното първенство в Русия. Към този момент ВАР работи в първенствата на Италия, Германия, Испания, Холандия, Белгия, Турция и също така в Шампионската лига.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация