Британската компания за цигари Бритиш Америкън Тобако, която имаше собствен отбор във Формула 1, преди да бъде продаден на Хонда през 2006, се завръща към най-престижния автомобилен спорт, след като подписа партньорство за една година с Макларън. Двете страни заявиха в понеделник, че сътрудничеството им ще бъде насочено най-вече към редуциране на потенциалните рискови продукти на Бритиш Америкън Тобако, като ще се наблегне на технологии и иновации.
„Технологичният отдел на Макларън ще работи с Бритиш Америкън Тобако в сфери, в които ще използва батерии и други високотехнологични материали. Двете компании ще споделят най-добрата възможна практика, ноу-хау иновации и взаимен опит“, се съобщава в изявлението на двете страни.
Рекламирането на Тобако бе широкоразпространено във Формула 1, преди да бъде наложена забрана през 2006 година, която накара повече отбори да се откажат от компанията и да потърсят другаде спонсори. Партньорството на Ферари с Филип Морис Интернешънъл, чиято инициатива Мишън Уиноу е концентрирана върху бездимните „горещи, но не изгаращи“ продукти и е основен спонсор на отбора е практика, която въпреки това продължава вече 40 години.
Бритиш Америкън Тобако, втората най-голяма международна компания за цигари в света по приходи, закупи Тайръл през 1997 година и се състезава във Формула 1 под името Бритиш Америкън Рейсинг от 1999 до края на 2005 година, когато Хонда пое тима. Японците се отказаха в края на 2008, а Рос Браун под собственото си име ги изведе до триумф година по-късно. През 2010 те бяха преиуменувани на Мерцедес, които спечелиха титлите при пилотите и конструкторите в последните пет сезона във Формула 1.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация