Пилотът на разбилия се самолет, с който бразилският футболен отбор Шапекоенсе и придружители, летеше за мач в Колумбия, е виновен за катастрофата в края на ноември.
Изводът е на правителствената комисия в Боливия, разследваща инцидента, съобщава телевизионният канал "Глобо", цитиран от ТАСС.
Самолетът падна на 29 ноември със 77 души на борда в местността Ел Гордо. 19 от 22 играчи на клуба загинаха. При катастрофата оцеляха шестима души.
По-късно стана известно, че в Боливия е арестуван генералният директор на авиокомпанията собственик на самолета Густаво Варгас.
След това бе съобщено, че пилотът Мигел Кирога не е имал необходимата квалификация за управление на самолета и не е имал необходимия минимум летателни часове. Кирога загина в катастрофата. Според разследването самолетът на авиокомпанията "Ламия" е паднал заради липса на гориво. В Боливия бяха задържани и служители в местната компания.
Освен футболисти загинаха и треньори и сътрудници на клуба, както и журналисти. Отборът трябваше да играе мач с колумбийския Атлетико Насионал.
По-късно бе решено бразилският тим да бъде признат за победител в надпреварата за Южноамериканската купа за 2016 г.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
РегистрацияКоментари
21.12.2016 22:10
Някои хора в опитите си да спечели пари и надмощие над други не осъзнават, че вредят на други.
21.12.2016 20:49
Ако не сте гледали "Полет" с Дензъл Уошингтън, направете го, за да видите, как точно се отнасят всички институции с един пилот, който при авария е направил невъзможното да спаси екипажа на самолета, но въпреки това има няколко жертви. Самият филм разказва за процесите, които се провеждат след самолетна катастрофа. Всеки гледа да си спаси задника без да го интересуват останалите и какви вреди може да нанесе на някой невинен.
В началото се разправяше, че благодарение на пилотите 6 човека са оцелели. Били източили горивото преди самолетът да се разбие. Сега пък версията е, че самолетът е паднал, защото не е имал гориво. Както се казва, истината е някъде там.
21.12.2016 17:34
Мда, ако не бече на португалски щече да е Чапекоенсе, от Чапеко. В португалския обаче има едно шъ-ткане на с и ч, затова правилното е както го произнася "гугъл транслейтър" *smile*
21.12.2016 16:47
Скоро гледах за Чудото на Хъдсън, та там по същия начин компаниите се опитаха да си измият ръцете с пилотите на самолета, които успешно приземиха самолета, без нито 1 жертва. Същата е ситуацията и тук. С нетърпение очаквам цялостен анализ от "Разследване на самолетни катастрофи" по Nat. Geo. и както каза някой по долу, отбора се казва Чапекоензе, още като цъкнеш на емблемата им се разбира.
21.12.2016 14:48
Какво е виновен пилота, че в свършило горивото ??? Виновни са тия, които са позволили самолета да излети, знаейки, че има вероятност керосина да не е достатъчен за тази дистанция. Ама нали го няма вече човека, що да не хвърлим вината върху него и да му поругаем паметта....*erm*
21.12.2016 13:59
Най-лесно е винаги да се обвини пилота /шофьора/ при дадена катастрофа. Особено пък ако е умрял и не може да се защити. Същото стана и в Хитрино, въпреки че вървят слухове за скандални неща около Хитрино и ако се докажат би трябвало да падат глави. А относно горивото, нали имаше версия че пилота в движение е изпуснал резервоара за да предотврати експлозия на земята и да се даде шанс да има оцелели. Уж официалната версия беше повреда в електрическата система. Все пак има и оцелели и тяхното мнение може да даде някакви насоки на разследващите.
21.12.2016 13:02
Не Разбрахте ли,че отборът се казва Чапекоензе от град Чапеко,какви са тия Шапекоензе,какви са тия Шимпанзета *smile*
21.12.2016 11:16
Айде сега... каруцата като се обърнала пътища много. Нали горивото било критично малко? Тогава вината не е на пилотите. Компанийте май си измиват ръцете винаги с пилоти/машинисти/шофьори. Иначе търпят милиарди загуби.