Хамилтън спечели Гран При на Канада, Фетел втори
Макс Верстапен задържа успешно Нико Розберг и завърши четвърти, а шести остана Кими Райконен. Топ 10 затвориха Даниел Рикардо, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц и Серхио Перес.
Фернандо Алонсо с Макларън, който стигна до Q3 в квалификацията, не успя да се задържи в зоната на точките и пресече финиша 11-и, а съотборникът му Дженсън Бътън отпадна заради повреда в двигателя.
Фетел направи феноменално изпреварване на старта. Германецът прескочи двамата пилоти на Мерцедес и поведе колоната уверено напред. Провал за лидера в класиране при пилотите Нико Розберг, но Хамилтън се възстанови и подгони четирикратния световен шампион, за да си върне лидерството още във втората обиколка. Преди това обаче, Люис удари леко съотборника си и го принуди да излезе в тревата. Така Розберг изпадна до девета позиция, а в края на обиколката и до 10-а зад Фернандо Алонсо и Нико Хюлкенберг. Пилотът на Форс Индия атакува Алонсо и му отне осмата позиция, а след това същото направи и Розберг.
В 10-ата обиколка започнаха и първите питстопове, когато за гуми влезе Фелипе Насър. В този момент Ред Бул издадоха първата си отборна заповед, казвайки на Макс Верстапен да пусне съотборника си Даниел Рикардо, а в Макларън Дженсън Бътън докладва, че има проблем с двигателя и така отпадна от надпреварата.
Две обиколки по-късно в бокса влезе и лидерът Себастиан Фетел, който премина към смеси суперсофт и се върна на пистата на четвърта позиция. След това за нови гуми отиде и Кими Райконен и излезе 15-и. Този стоп потвърди, че Ферари са на стратегия с две спирания и от нея тимът спечели около пет секунди, защото виртуалната кола за сигурност все още беше активна при влизането на Фетел (тя бе пусната заради спрелия на пистата Дженсън Бътън).
В 19-ата обиколка Себастиан Фетел беше с отворен DRS зад Макс Верстапен и предприе изпреварване при последния шикан. Така германецът си извоюва втората позиция и бе с 11 секунди изоставане от Люис Хамилтън. След това за гуми бе повикан и пилотът на Ред Бул, който от трета позиция излезе на осма. В същия момент от Рено обявиха, че прибират Джолиън Палмърт заради теч на вода, а другият им пилот Кевин Магнусен беше 16-и. Малко след това за гуми влезе и Нико Розберг. Мерцедес монтираха гумите с жълт кант на болида му, а малко след това същото направи и лидерът Люис Хамилтън. Така Фетел поведе колоната, защото британецът се върна на втора позиция. Зад тях бяха Кими Райконен, Даниел Рикардо и Валтери Ботас.
Рикардо се доближаваше до Райконен, но и Валтери Ботас не изоставаше. Ферари се опитаха да успокоят Кими по радиото, но той им отговори, че се пази от настигащите го и не може да е спокоен. В това време неговият съотборник крещеше на инженера си някой да махне трафика под него. Германецът също беше под напрежение, защото Хамилтън го настигаше
В 32-рата обиколка за гуми влезе Кими Райконен и излезе осми с новите си софт. Така пилотът на Ферари освободи Рикардо, Ботас и Розберг от присъствието си. Няколко обиколки по-късно до второ спиране стигна и Фетел. Лидерът влезе за нови смеси софт и се върна втори на трасето. Малко преди това от състезанието отпадна Фелипе Маса - пилотът на Уилямс влезе в питлейна и стигна до гаража си, но механиците му го избутаха вътре.
Междувременно Даниел Рикардо изгуби четвъртото си място от Валтери Ботас, а след това бе подгонен и от Розберг, но влезе в бокса. За съжаление Ред Бул отново се изложиха и причиниха още една бавна смяна на гуми на Даниел. Той се върна седми зад Хюлкенберг и Сайнц.
В челото Фетел и Хамилтън се бореха за първото място. Себастиан настигаше Люис с по-новите си гуми, но така и не успяваше да го изпревари. 28 обиколки преди края разликата между двамата беше 6.4 секунди.
Розберг има някакъв проблем. Пилотът на Мерцедес попита отбора си по радиото какво се случва с колата му, защото по таблото са се появили някакви предупреждения. Инженерът му, който няма право да дава много информация, потвърди че действително има нещо. В 52-рата обиколка Нико се появи в бокса заради спукана задна гума и се върна зад Рикардо и Хюлкенберг на пистата, а малко след това Розберг записа най-добро време. В 55-ата атакува успешно Рикардо при последния шикан и така бързо стана шести. След това Нико изпревари и Кими и подгони Макс Верстапен.
Осем обиколки преди финала Фетел отново допусна грешка при последния шикан и така Хамилтън увеличи преднината си до 6.7 секунди. Назад Розберг се опитваше да мине Верстапен, но пилотът на Ред Бул не му позволяваше. В последната обиколка Нико направи последната си атака срещу Макс, която завърши трагично - германецът се завъртя, но се върна и финишира пети.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
Регистрация