Триумф в Шампионската лига фалира Барса?
Миналия сезон "Барса" спазари със звездите си 53 млн. евро за спечелването на Шампионската лига, титлата и Купата на Испания. Проблемът е, че клубът беше предвидил в бюджета само 25-те млн. евро за първото място в Примера, а остатъкът се води като непредвиден разход и все още е дължим.
Големият проблем на "Барселона" са именно лакомията и високите разходи, нищо че приходите остават високи. Само от тв права клубът лапна 140 млн. евро, а общо за миналия сезон в счетоводството са постъпили 608 милиона. Отделно "Найк" предлага нов спонсорски договор срещу 100 млн. евро на година. Заради огромните суми, изплащани на футболистите, клубът е трябваше да откаже скромните 18 млн. евро за Нолито.
Високите премии засилват финансовата криза в "Барселона", като увеличи общия дълг до 128 млн. евро. Той трябва да бъде изчистен, преди да се пристъпи към реконструкцията на "Камп Ноу".
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
РегистрацияКоментари
17.03.2016 17:55
До Аматeur 1878 парите в такива клубове се въртят,тях не ги интересува взимам 10 мио и харча 5 зада съм на кяр😁.После виж какви данъци плащтат футболистите в различните държави,поне 40%,и всички са включени в играта зада може даден клуб да има достатъчно пари.Да не говорим за залагания на даден клуб които им носят печалба.Пресен пример Хьонес със Байерн.
16.03.2016 20:40
Лятото ще направят едно турне до Азия или САЩ (или и двете) и ето ти ги парите за требъла *joking*
16.03.2016 20:32
Ако са на минус дали ще се занимават със това нещо ?
16.03.2016 20:41
Това се пробвах да кажа в по-преден мой пост: когато са ги подписвали тези договори и клаузи за бонуси не са мислили с главите си! Никой не е обмислял варианта какво ще става с финансовото положение АКО вземат, че спечелят два требъла поред. Било е някаква супер далечна идея, че това може да стане. Прочети ми мнението под 9-ти номер. Повярвай ми, светът беше в зверска финансова криза именно заради подценяването на ситуации. Именно заради това и фалираха някои големи финансови и инвестиционни банки, откъдето тръгна и цялата патаклама. Именно от недоглеждане, подценяване и високомерност. И щом това се е случило в световен мащаб и то на институции, занимаващи се с подобно нещо от край време с работещи за тях сигурно най-добрите специалисти в света, то какво те кара да мислиш, че не може да се случи и във футболен отбор!? Това се пробвам да ти кажа: изобщо недей да изключваш подобна ситуация. Казал си за Борусия и Ливърпуул, че никога нямало да изпаднат в криза - та те БЯХА вече в една криза. Байерн дори помагаше на Борусия, за да си стъпят на краката! Ливърпуул и те бяха доста зле. Ето как два от примерите ти изобщо не са релевантни.
16.03.2016 20:12
Абе те, да направят требъла и в края на този сезон....пък ги виждам фалирали към 3016 година....Как може отбор с приходи от порядъка на 800 мил. евро на година да фалира ?????? И как тия 20-30 мил. ги събарят, като сигурно само от ТВ правата от финала ще си ги гушнат за първите 20 минути от срещата. Vamos Barca.
16.03.2016 16:58
Сигурно има частица истина в статията, но е толкова изкривена, че резултатът е пълна безсмислица...
Някой сети ли се, че освен разходите за премии, един евентуален требъл ще докара и много "непредвидени" приходи? Меси няма да взима 2, а 3 милиона за копка на стадион в Бурунди; лятното турне в Четвъртия Свят ще е с 20% по-платено, а катарските "благородници" с кеф ще си заделят от джобните тия 80 милиона, само за да пише QATAR (airways) на блузките на двукратен требълист...
Не че е невъзможно клубът да позакъса, но не трофеите ще са причината, а безумни заплати, трансфери, далавери в ръководството и такЪви неща... Както и във всеки един клуб от този ранг.
Та Суарес и Меси ако ме четат: Споко, пичове, играйте, бийте, нЕма да фалира Барцата зарад вас...
16.03.2016 16:00
Направете си сами изводи дали са пред фалит😁
16.03.2016 15:59
Реал,Манчестер,Байерн,Барцелона и т.н.
16.03.2016 16:05
Кой ще има повече пари според теб при следната ситуация: Ти, който получаваш 500млн. евро, но харчиш 600млн.; или Аз, който получавам 1000 евро, но харча 500! *thinking**thinking*
16.03.2016 15:56
Ама как да не е отбор, който печели всяка година трофеи ще фалира.., те от Фифа и Уефа не напразно споменаха, че приходите ще са много по-високи, дори го казаха, че ще са рекордни за турнирите от ШЛ и ЛЕ.. Колкото до разходите за подновяването на стадиона, те вече са заделени,така че освен да им се наслаждаваме, като играят и да ги подкрепяме друго не ни остава.. Vamos Barca!!!
16.03.2016 15:10
*повече от 3 требъла .
16.03.2016 15:09
Барса , Байерн , Реал Мадрид , Манчестър Юнайтед , Ливърпул , Борусия Дортмунд , Арсенал никога ама НИКОГА няма да са във финансова криза ! Нека сметнем парите на Барселона само от билети ( не включвам парите от турнирите, трансферите , тв правата и всякакви други спонсорски договори ) .
Барселона има по средно поне по 30 домакински мача на сезон , ще го сложа средностатистически 70 хиляди зрителя на мач (срещу топ отборите в Испания и всички мачове от ШЛ стадиона е пълен докрай) , не знам по колко са билетите , но ще ги сложа средно по 80 евро = 30 мача х 70000 зрителя х 80евро = 168 милиона само от билети това са по-малко от 3 требъла *cigarette*
16.03.2016 20:34
Приятел, Комстер и той ти го е написал - бюджет за играчи + треньор е 425 млн. без да броиш останалите, които сме изброили. Да приемем, че приходите на Барса са 600млн. - нали са такива цифрите уж, макар че според сайта даден от друг потребител са около 560млн. Но хайде - нека ги закръглим на по-високото. За трансфери отиват по 100 млн. на сезон (понякога повече, понякога по-малко). Вече стават 525млн. Да кажем, че всичките други му там лекари, адвокати, финансисти, жонгльори и пр. да са 50млн., което ми се струва доста малка сума, но да приемем, че е толкова някъде. Стават 575млн. Прибави и заплатите на ръководните кадри - там не ми се мисли направо. Но да ги кажем 25млн. Да ги закръглим на 600млн. разходи за момента. Сиреч: приходите са равни на разходите (приблизително). Хайде сега да помислим: как би повлияло на ФИНАНСОВОТО състояние на Барса едно печелене на требъл. Требълът ти носи престиж, безспорно. За това никой не говори! Но от финансова гледна точка, никой не ти дава допълните премии за това, че си два пъти поред носител на требъл. Та, един требъл би донесъл на Барса освен престижа и 80млн. евро за премии, приятелю. Тук говорим само за финансовото влияние върху отбора. А това води до ситуацията, в която Барса ще върви на загуба. И то сериозна. Сам разбираш, че два такива сезона като направят Барса (миналият и този, евентуално) и няма да отговарят на ФФП!? Понеже според него, даден отбор може да харчи до 5млн. евро повече отколкото е спечелил в предходните три сезона. Схващаш ли вече какъв е проблема с тези премии? Разбира се, и дума не може да става за фалити и пр. глупости. Журналистите отново са се изхвърлили. НО, факт е, че Барса биха могли да изпаднат във финансова криза именно заради това, че са печеливши. Съвсем не е лишено от смисъл и логика това!
16.03.2016 20:15
Андреев мисли малко, преди да пишеш! бюджета за заплати в Барса е 425 милиона евро за този сезон. Това е само за заплатите на играчи и треньори, а всеки друг, юрист,продавач,чистач,готвач и още куп длъжности не е в този списък. 200-те милиона за Суарез и Неймар говорят достатъчно, в какво състояние е Барса.
16.03.2016 20:14
Официалните спонсори на екипировката като Emirates Airline и Samsung плащат допълнително 30 – 50 млн. долара, за да бъде логото им на гърдите на играчите. Вижте кои са 10-те футболни отбора, които продават на-много фланелки: 1. Манчестър Юнайтед – 1.4 млн. броя на година На първо място имаме равенство. Отборът на Червените дяволи е основан през 1878 година. Домакинският им стадион е Олд Трафорд. Производител на фланелките е Nike, а спонсор е AON. За сезона 2014/15 спонсор ще бъде Chevrolet. 1. Реал Мадрид – 1.4 млн. броя на година Другият отбор на първа позиция е Реал Мадрид. Наричат ги Лос Бланкос заради белите фланелки. Производител е Adidas, а спонсор са Emirate Airlines. 3. Барселона – 1.15 милиона на година Цветовете на фланелките са същите като на каталунския флаг. Производител е Nike, а спонсорите са Qatar Airways. Ето и още 150,160 милиона само от фланелки , като се съберат с билетите прави по над 300 милиона само от билети и фланелки. Съгласен съм , че имат много разходи , но приходите са по-големи.
16.03.2016 16:03
А пък Арсенал сумай си години не можеха да си позволят големи трансфери заради изплащането на стадиона си. Ман Юнайтед също е във финансова криза, по принцип. Заради тъпите Глейзър, които прехвърлиха 600млн. дълг на нас. Атлетико спечелиха титла, играят в ШЛ, играха дори и финал, но продължават да си продават най-добрите играчи, за да генерират приходи. Така че недей да бъдеш много сигурен. И недей с такива повърхностни сметки с билетите и приходите. Понеже: Барса на седмица плаща по около 2 800 000 евро за заплати, което прави около 134млн. евро на сезон САМО за заплати. И това са само играчите. На Меси ЧИСТАТА заплата му е около 320 000 евро. ЧИСТА ЗАПЛАТА!!!!!!! Брутна сам си прави сметката колко ще е, но аз съм я сложил около 400 000 на седмица (сигурно е повече). А ако прибавим и заплатите за треньор, шофьори, помощник треньори, децата от школите, треньорите в школите, стюарди, охрана на стадиона, компютърни специалисти, финансисти, човешки ресурси, PR, чистачи и чистачки, лекарски състав, изпълнителен съвет (където е зверска сумата, убеден съм) и какви ли не там други, то разходите за заплати ще надминат тези 168млн. евро без абсолютно никакъв проблем. Дори бих казал, че ще се покрият от приходите от билети, ТВ права и продажба на тениски. И тук не броя други разходи - ремонти, седалки, печатане на билетите, осветления, разходи за пътувания и пр. Както и разходите за трансфери! Тях също не ги броя. Но с всички тях, цифрата ще е зверска, гарантирам ти. Hайде сега прибави към тях и 130млн. дълг. Прибави и 80млн. за премии (ако е вярна информацията). И хайде сега, към всичката тази простотия, прибави и разходите за реконструкция (не просто ремонт) на сто-хиляден стадион. Не знам дали футболният отбор притежава земята, на която са построени стадиона, тренировъчни комплекси и школите или плаща наем за тях. Но да приемем по-добрият случай: че притежава и не плаща допълнителни пари. Та, все още ли си мислиш, че отбори като Реал, Барса, Байерн и Арсенал не могат да изпаднат във финансова криза!?
16.03.2016 15:22
Точно Борусия Дортмунд и Ливърпул бяха в сериозна финансова криза преди години*lol*
16.03.2016 14:45
Не знам доколко е вярно, но не е лишено от логика. Хубаво, Барса имат страхотни приходи и в това няма нищо лошо. Но и харчат сравнително много. Само за Неймар и Суарес се дадоха близо 200млн. евро. Да не говорим за заплати. Добавяме и Арда и Ракитич, та дори и Вермален, макар че е контузен.
Разходите им са "разграфени" вече - изплащане на дългове, заплати и пр. Но както са го написали в статията, това са непредвидени разходи. Именно тези премии, заложени в договорите на играчите може да се окажат проблемни и тежащи за бюджета. Понеже ако са подписвали с лека и щедра ръка условия за допълнителни щедри бонуси, може така да се окаже, че парите, спечелени от спечалването на ШЛ да са много по-малко от разходите за бонуси на всичките им звезди.
Преди време може да е било невероятно Барса да запишат два поредни требъла и заради това да са били толкова щедри. Като например Юнайтед и Марсиал. Ако французина спечели Златна топка - плащат се пари на Монако. Ако вкара толкова гола - плащат се пари на Монако. Ако запише толкова мача за Франция - плащат се пари. И ако всичките тези неща си съвпаднат в един сезон, да кажем, то това би било с близо 30-40 млн. евро непредвидени за Юнайтед.
За същото говорим и тук. Така че, не е лишено от логика, но пак казвам: не знам доколко е достоверно. Но ако е вярна информацията, 80млн. евро непредвидени разходи определено е сериозно бреме. Чак да фалират не знам, пресилено е. Но определено ще е сериозен финансов шамар за тях и може да се наложи да се поограничат на трансферният пазар за известно време. А както Меси е на 28г., а Суарес на 29г... Тегавичко ще да е.
16.03.2016 14:16
Иначе това с титлите и бонусите е абсурд...Явно наистина са прекалено успешни.
Прецедент.
16.03.2016 14:08
Само между другото от другия сезон в Англия отбори като Евертън ще прибират по около 100 милиона на сезон, че и отгоре.
Майната му на футбола, парите са важни в днешно време.
А вие искате да играят в ЛЕ за жълти стотинки.
16.03.2016 11:47
Барселона е един от най - богатите клубове в света едва ли два требъла биха им направили някаква сериозна финансова криза. Все пак затова играят футболистите за трофей. На Барса като не им се плащат бонуси на Меси , Суарез , Неймар и т.н. да се борят всяка година за оцеляване и в ШЛ до 1/8 финал и няма да има никакви трусове. Пълна глупост е тази статия!!
16.03.2016 11:10
Еми да си приберем трофея и другата година с ЦСКА *beer* Шегата на страна ама 55млн за премии *confused* 2 требъла 108 млн ето ти 2-ма класни централни защитника че и за Нолито ще има *erm*
16.03.2016 13:11
Това за фалита е пълен смях
16.03.2016 12:35
Пише в статията затова го споменах и аз просто като пример не че ни е нужен и аз съм на мнение че нямаме нужда от него Мунир се представя повече от добре когато му се дава шанс *thumb_up* А това че Барса ще фалира едва ли някой си го мисли сериозно *cigarette*
16.03.2016 11:40
Предпочитам да не хвърляме по 20на и кусур милиона евро за 30 годишни играчи,от които нямаме грам нужда.А това с фалита при требъл въобще няма защо да се коментира.Барселона е институция,в която всичко се прави така,че да има финансово обезпечение.Този,който си мисли,че Барселона ще фалира,ако спечели ШЛ ,да се връща в училище.Финансови затруднения безспорно биха настъпили,но дотам.
16.03.2016 11:18
Нолито за играч ли го броиш ясно ми е колко разбираш от футбол