Фетел без конкуренция в Сингапур
Мерцедес изгубиха квалификацията, а след това и състезанието. Нико Розберг остана четвърти, а лидерът в класирането при пилотите - Люис Хамилтън, отпадна в 34-ата обиколка. "Много жалко, мислех, че мога да спечеля това състезание", сподели Хамилтън по радиото с отбора си шампионът, но в крайна сметка този уикенд просто не беше негов.
Валтери Ботас с Уилямс остана пети пред Даниил Квят с Ред Бул, а на седма позиция завърши Серхио Перес. Топ 10 затвориха Макс Верстапен, Карлос Сайнц и Фелипе Насър. От надпреварата отпаднаха общо петима пилоти - Дженсън Бътън, Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън, Фелипе Маса и Нико Хюлкенберг.
Двамата пилоти на Ферари направиха силен старт и Фетел поведе пред Даниел Рикардо с 3 секунди още в първата обиколка. Всички в топ 6 запазиха позициите си, единствено Фелипе Маса изпревари Макс Верстапен заради повредата в двигателя на пилота на Торо Росо. Новобранецът докладва по радиото на отбора си, че е на първа предавка и не може да мръдне. В крайна сметка Макс се прибра в питлейна и стартира от там.
Нико Розберг и Люис Хамилтън задържаха двамата пилоти на Уилямс зад себе си в първите няколко обиколки, но Ботас натискаше Розберг. Малко по-късно започнаха първите питстопове и на излизане от бокса се стигна до контакт между Фелипе Маса и Нико Хюлкенберг, който завърши с отпадане за пилота на Форс Индия и наказание за Гран при на Япония. Инцидентът предизвика и първата виртуална кола за сигурност, което накара лидерите също да влязат за нови суперсофт гуми. В бокса влезе и Дженсън Бътън, но отборът му го провали със забавеното монтиране на предната му дясна гума.
В 26-ата обиколка Люис Хамилтън заяви на инженера си, че губи мощност и за броени секунди пилотът на Мерцедес изгуби няколко позиции. Люис и отборът му опитаха да оправят проблемите, но в крайна сметка решиха, че е по-добре да запазят двигателя и да отпаднат от състезанието. Малко по-късно от надпреварата се оттеглиха о Фелипе Маса и Фернандо Алонсо заради технически проблеми.
В 37-ата обиколка Фетел докладва по радиото на тима си: "На пистата има човек“. Камерите показаха фен, който се разхожда по трасето необезпокояван, което веднага предизвика жълти флагове във сектор 2, а след това и кола за сигурност. Фетел, Рикардо и Райконен се възползваха от ситуацията и влязоха за нови гуми, а след рестарта Себастиан отново поведе убедително колоната. Минута по-късно последва удар между Дженсън Бътън и Пастор Малдонадо: пилотът на Макларън счупи предното си крило в задната гума на Лотуса и влезе за ново. "Трябваше да предвидя, че ще стане така, този е смахнат“, заяви Бътън по радиото. В това време Фетел и Рикардо се редуваха да записват най-бързи сектори, а Верстапен изпревари Грожан за осмата позиция с красива маневра.
Няколко обиколки преди финала Макларън решиха да приберат и другата си кола, записвайки четвъртото двойно отпадане този сезон. Причината бе проблем със скоростната кутия на Бътън. В последните секунди от надпреварата в бокса се прибра и пилотът на Лотус Ромен Грожан, а Фетел триумфира за четвърти път на тази писта, но първи с Ферари.
За да коментирате, трябва да сте регистриран потребител!
РегистрацияКоментари
21.09.2015 13:29
Страхотен Фетел.